بهگزارش میراثآریا بهنقلاز روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان خراسان جنوبی، محمود مقامی روز یکشنبه 22 اسفندماه در نشست هماهنگی مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی اظهار کرد: «در زمینهٔ اطلاعرسانی ظرفیتهای استان ضعفهایی وجود دارد و همین موضوع باعث شده که نتوانیم سیمای خراسان جنوبی را در سطح کشور بهخوبی معرفی کنیم.»
مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری، اقتصادی، جاذبههای فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی، گفت: «انتظار ما این است که کمیته اطلاعرسانی خدمات سفر بهصورت فصلی برگزار شود تا بهصورت مستمر برنامههای تولید محتوا و موضوعات مربوط به حوزه تبلیغ و اطلاعرسانی مورد پایش قرار گیرد و از طرفی در این کمیته طرحها و ایدههای جدیدی در راستای معرفی ظرفیتهای استان مطرح و بهکار گرفته شود.»
مقامی با اشاره به اینکه ظرفیتهای بالایی در زمینهٔ تولید محتوا و تبلیغات ازجمله صداوسیما، رسانهها، فعالان فضای مجازی و بسیج رسانه در خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: «این ظرفیتها قبلاً بهصورت جزیرهای عمل میکردند و ازاینپس در راستای اثرگذاری و خروجی بهتر در کمیتهای اطلاعرسانی خدمات سفر ساماندهی خواهند شد.»
او بابیان اینکه در سالیان گذشته اطلس و نقشه جامع حوزه گردشگری خراسان جنوبی در زمینهٔ اطلاعرسانی تهیه شده که منحصراً توسط ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی دنبال میشد، افزود: «پیگیر هستیم که اطلس گردشگری استان دارای پیوست رسانهای باشد و در این خصوص کارکردهای تمام دستگاههای در این اطلس مشخص شود تا تمام ظرفیتهای حوزه اطلاعرسانی استان پایکار بیایند.»
مقامی گفت: «در خراسان جنوبی تاکنون در زمینهٔ اقتصاد گردشگری توجه جدی از سوی دستگاهها متولی نشده است و تنها ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی متولی این موضوع بوده است، اما اگر کمیته اطلاعرسانی خدمات سفر رسالت خود را در زمینهٔ اطلاعرسانی بهصورت جامع و کامل جلو ببرد، بخش خصوصی و دیگر بخشهای حمایتی استان هم در این زمینه پایکار خواهد آمد.»
او با اشاره به اینکه در کمیته اطلاعرسانی نیازمند تدوین برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت هستیم، اضافه کرد: «پایگاههای خبری و اطلاعرسانی ازجمله روزنامهها، خبرگزاریها و پایگاههای خبری در خراسان جنوبی، آمادگی لازم را برای معرفی ظرفیتهای گردشگری و سایر پتانسیلهای استان دارند.»
مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی از شناسایی صفحات فضای مجازی پرمخاطب در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: «این ظرفیت خیلی خوب که قبلاً بهصورت جزیرهای عمل میکرد، میتواند با جهتدهی کمیته اطلاعرسانی در خدمت این کمیته قرار گیرد.»
مقامی بابیان اینکه استاندار خراسان جنوبی تأکید بر ماندگاری مسافران در استان دارند، اضافه کرد: «باید برای این منظور وظایف رسانهها و دستگاههای متولی را تعریف و تدوین کنیم و در گام بعدی برای اجرای این وظایف تلاش شود.»
او با اشاره به اینکه برخی فعالان فرهنگی و رسانهای استان معتقدند که برخی المانهای نوروزی نصب شده در میادن شهرهای در سالهای گذشته سنخیتی با فضای بومی و فرهنگی مردم خراسان جنوبی ندارد و گاها هم کپیبرداری از المانهای سایر مناطق کشور است، اظهار کرد: «نبود کمیته اطلاع رسانهای و تبلیغات باعث شده که طراحی و نصب برخی المانهای تأثیرگذاری لازم را نداشته باشد.»
مقامی راهاندازی تور رسانهای با حضور فعالان رسانهای مرکز کشور در خراسان جنوبی را در راستای معرفی ظرفیتهای استان در رسانهای کشور را پیشنهاد داد و گفت: «راهاندازی این تورها مورد پذیرش ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان هم قرار گرفته که قطعاً نقش مؤثری در معرفی ظرفیتهای استان بهویژه در بخش گردشگری خواهد داشت.»
او افزود: «ترویج گردشگری مرزعه با توجه به ظرفیت خراسان جنوبی در بخش کشاورزی، ترویج گردشگری صنعت با توجه ظرفیت استان در زمینه تولید لاستیک، کاشی و سرامیک و معادن غنی از جمله پیشنهادهایی است که توسط فعالان رسانهای استان برای توسعه گردشگری در خراسان جنوبی به ما منتقل شده است.»
انتهای پیام/