آیین‌های سنتی و غذاهای محلی طارم مستندسازی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طارم از مستندسازی ظرفیت‌های گردشگری غذا و آیین‌ها محلی چهارشنبه‌سوری شهرستان طارم با همکاری صداوسیمای استان برای پخش در شبکه‌های سراسری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  زنجان، زهرا جعفری روز ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: «مستندسازی روش بسیار مؤثر و کم‌هزینه‌ای نسبت به سایر روش‌های جذب گردشگر محسوب می‌شود. غذاهای محلی، آداب‌و رسوم، آیین و پوشش محلی شهرستان طارم در باغ‌های سرسبز روستای هزار رود برای پخش در شب چهارشنبه‌سوری در شبکه‌های سراسری  ضبط شد. بسیاری از این غذاها  همچنان به‌صورت سنتی و اصیل در روز چهارشنبه‌سوری ارائه می‌شود.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طارم افزود: «شهرستان طارم از لحاظ داشتن جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، غذایی و تاریخی دارای شاخص‌های بالایی است که باید از ظرفیت‌های آن بهره برد.»

جعفری ادامه داد: «غذاهای محلی نقش مهمی در معرفی مقاصد گردشگری ايفا می‌کنند و باعث جذب گردشگر می‌شود که باهدف زنده نگه‌داشتن سنت‌های بومی و آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با سنت‌های دیرین است.»

او در خصوص اجرای این مراسم گفت: «نوآوری و خلاقیت در برنامه‌های استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی سبب می‌شود که خاطرت زیبا و ماندگاری در ذهن گردشگران حفظ و تداعی شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001223931626

برچسب‌ها