آزادسازی حریم رودخانه و چشمه تاریخی «شش پیر»

رئیس‌کل دادگستری استان فارس بابیان اینکه در دو روز اخیر حاشیه رودخانه و چشمه شش پیر شهرستان سپیدان به میزان ۸ هکتار آزاد شد، گفت: «با این اقدام ۵.۲ کیلومتر از حاشیه این رودخانه از محدودیت متصرفان خارج‌ شده است و در تعطیلات امسال عموم مردم می‌توانند از حاشیه‌های این رودخانه بهره ببرند.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی امروز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ با تأکید بر اینکه اقدام دستگاه قضایی تا پایان آزادسازی حاشیه همه رودخانه‌ها ادامه خواهد داشت با تقدیر از برخی نهادها از جمله هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی که اقدام داوطلبانه‌ای در خصوص رفع تصرفات انجام داده‌اند بیان کرد: «بقیه متصرفان نیز اقدام داوطلبانه را به ورود قهری دستگاه قضایی ترجیح دهند.» 

رئیس‌کل دادگستری استان فارس به متصرفان حقیقی و حقوقی در حوزه قضایی شهرستان سپیدان به‌خصوص در مناطق سربست، رودبال، گُشنِگان و سایر مناطق هشدار داد تا نسبت به رفع تصرف به‌صورت داوطلبانه اقدام کنند تا مشمول اجرای قهری قانون نشوند. 

اجرای رفع تصرف در ۴۰ هکتار از اراضی امتداد رودخانه شش پیر سپیدان در حال انجام است که با تأکیدات صورت گرفته رفع تصرف از این اراضی تا پایان سال ادامه خواهد داشت. 

چشمه شش‌پیر چشمه‌ای تاریخی در ۵ کیلومتری شهر اردکان در شهرستان سپیدان و در ۶۵ کیلومتری شمال غرب شیراز است. این چشمه یکی از جاذبه‌های تاریخی گردشگری استان است که گردشگران زیادی به آن مراجعه می‌کنند. آب این چشمه از میان شکاف‌های کوه به‌آرامی بیرون می‌آید و چند متر پایین‌تر از سرچشمه رودخانه‌ای به همین نام به راه می‌افتد. دریاچه برم شش‌پیر درراه این رود قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001225143782

برچسب‌ها