42 درصد از اشتغال در استان همدان در حوزه خدمات و گردشگری است

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار همدان گفت: «42 درصد شاغلان استان همدان در حوزه خدمات و گردشگری مشغول به فعالیت‌اند که هم مزیت است و هم اشکالاتی را در پی دارد. از جمله مشکلات این حجم اشتغال در گردشگری و خدمات، اتفاقاتی همچون کرونا است که سبب افزایش نرخ بیکاری در استان شده است.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ظاهر پورمجاهد، ظهر امروز 4 فروردین1401 در جمع فعالان حوزه گردشگری که با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: «با توجه فصلی بودن گردشگری استان نیاز است برای خروج همدان از گردشگری مقطعی حمایت‌های کشوری صورت گیرد.»

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بیان کرد: «استفاده از شعار سال فرصت مناسبی است که گردشگری را در حوزه دانش بنیان تقویت کنیم. در حوزه سامانه‌های اطلاع‌رسانی که خلاء وجود دارد، می‌توان در کشور با استفاده از مباحث دانش‌بنیان اتفاقات خوبی را رقم زد.»

پورمجاهد گفت: «42 درصد شاغلان استان همدان در حوزه خدمات و گردشگری مشغول به فعالیت‌اند که هم مزیت است و هم اشکالاتی را در پی دارد. از جمله مشکلات این حجم اشتغال در گردشگری و خدمات، اتفاقاتی همچون کرونا است که سبب افزایش نرخ بیکاری در استان شده است.»

او خاطرنشان کرد: «ضرورت دارد که ابلاغ‌های کشوری به صورت شفاف اعلام شود. شفاف نبودن ابلاغ‌ها موجب شده تا ارگان‌هایی همچون تامین اجتماعی در بدنه و کلان تفاوت معناداری در اجرای دستورالعمل‌ها داشته باشند.»

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: «دستورالعمل‌های بانکی نیز باید به صورت شفاف به استان‌ها ارسال شود. گاهی دیده می‌شود مصوبات کشوری مرتبط با بانک‌ها از طریق برخی از بانک‌ها به شعب استانی ارسال نمی‌شود که موجب ناهماهنگی و ایجاد اشکال در کار می‌شود. با سیستم بانکی باید برخورد شود تا عملکرد بانک و رضایتمندی مخاطبان افزایش یابد.»

او گفت: «برخی از تاسیسات گردشگری استان همدان مانند غارعلیصدر، تله‌کابین گنجنامه پیشران هستند. این تاسیسات باید در حوزه سیاست‌گذاری کلان در نظر گرفته شوند تا مجموعه گردشگری استان را با خود حرکت دهند. فرمولی در نظر گرفته شود تا مشکل غار علیصدر نیز حل شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010104889440

برچسب‌ها