اولین جشنواره تخصصی گیاهان دارویی و نوشیدنی‌های گرم و سرد در شهرستان سلطانیه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه گفت: «اولین جشنواره تخصصی گیاهان دارویی و نوشیدنی‌های گرم و سرد در دومین روز از هفته میراث‌فرهنگی در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه برگزار شد.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، پروانه عسگری ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱  گفت: «برگزاری جشنواره تخصصی گیاهان دارویی در آرامگاه چلبی اوغلو، راهی بسیار معقول و منطقی برای معرفی درست ظرفیت‌های طب سنتی، گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در شهرستان سلطانیه است. این حمایت باید به گونه‌ای باشد تا تولیدکنندگان دغدغه‌ای بابت دستگاه‌های اجرایی و دولتی نداشته باشند.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه افزود: «دم‌نوش‌ها سالیان درازی است که با زندگی ما انسان‌ها عجین شده و در درمان بیماری‌های متعددی به طب سنتی کمک می‌کند. این روز‌ها طب سنتی و گیاهان دارویی با رشدی تصاعدی و باورنکردنی در میان مردم کشورمان مواجه شده است و البته در این میان نمی‌توان از نقش رسانه‌ها در افزایش اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به طب سنتی و ظرفیت‌های درمانی آن چشم‌پوشی کرد. »

عسگری افزود: «هدف از برگزاری این نمایشگاه و جشنواره، ارتقا و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان به منزله پیشرانی برای تحرک بخشی به اقتصاد مقاومتی بر مبنای کارآفرینی است.»

او گفت: «یکی از بخش‌های بسیار جذاب نمایشگاه گیاهان دارویی در آرامگاه چلبی اوغلو، بخش دمنوش‌های گیاهی در این نمایشگاه بود که با استقبال مواجه شد. در این بخش، انواع و اقسام دمنوش‌های گیاهی با طعم و خواص مختلف دیده می‌شد که در قوری و استکان‌های زیبا و جالب، توجه بازدیدکنندگان و گردشگران را به خود جلب کرده بود. یکی از راه‌های حفظ میراث‌فرهنگی‌ شناساندن آن به مردم است که باید به این منظور بخش گردشگری را بیش از پیش فعال کنیم. »

انتهای پیام/

کد خبر 14010229931984

برچسب‌ها