میراث جهانی باغ عباس‌آباد بهشهر گردشگری را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد

استاندار مازندران گفت: «پایگاه میراث جهانی باغ عباس‌آباد بهشهر می‌تواند گردشگری استان را تحت‌تأثیر قرار دهد و باید با اجرا شدن طرح مطالعاتی این مجموعه به مهم‌ترین مقصد گردشگری منطقه شرق مازندران تبدیل شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، سید محمود حسینی‌پور روز یکشنبه 2 خرداد 1401 در حاشیه بازدید از پایگاه میراث جهانی باغ عباس‌آباد بهشهر گفت: «متأسفانه ما از ظرفیت‌های مهم تاریخی‌مان در مازندران بهره مناسبی نبردیم. درصورتی‌که در استان‌هایی مانند اصفهان و یزد گردشگران زیادی با استفاده ازاین‌قبیل جاذبه‌ها جذب می‌شود. این نکته نشان می‌دهد که بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها اسیر برخی سیاست‌گذاری‌های مدیریتی استان است.»

او افزود: «طبیعت بی‌نظیر این منطقه در دوره صفویه موردتوجه شاه‌عباس قرار گرفت و اینجا را عمارت دوم خودش برای حکومت قرارداد. مازندران در آن زمان قطب صادراتی کشور بود و از همین‌جا شاه‌عباس کشور را اداره می‌کرد. این نکات نشان‌دهنده اهمیت این منطقه است.»

استاندار مازندران گفت: «پایگاه میراث جهانی باغ عباس‌آباد باید به مهم‌ترین مقصد گردشگری شرق مازندران تبدیل شود. این محوطه می‌تواند گردشگران بی‌شماری را که جویای چنین جاذبه‌های تاریخی هستند، جذب کند.»

حسینی‌پور گفت: «این باغ از معدود باغ‌های ایرانی است که در طراحی آن نگاهی برون‌گرا مدنظر قرار گرفت و از همین منظر یک اثر بی‌نظیر محسوب می‌شود. ضمن این‌که موقعیت طبیعی این باغ نیز آن را در بین باغ‌های ایرانی منحصربه‌فرد کرده است.»

او افزود: «در بازدیدی که امروز از این مجموعه داشتیم مقرر شد به‌سرعت طرح مطالعاتی باغ عباس‌آباد که بودجه‌اش را در سفر استانی تدارک دیدیم و رئیس‌جمهور نیز با آن موافقت کرد سامان‌دهی و اجرا شود.»

استاندار مازندران تصریح کرد: «با اجرای طرح‌های مناسب و سامان‌دهی این مجموعه مهم تاریخی باید بتوانیم باغ عباس‌آباد را محل عرضه و معرفی دستاوردهای مردم عزیز بهشهر را در موضوع گردشگری و صنایع‌دستی تبدیل کنیم. این منطقه می‌تواند صنایع‌دستی بهشهر را بین‌المللی کند. من متأسفم که از چنین امکانی هنوز مردم بهشهر نتوانستند درآمد ایجاد کنند.»

او افزود: «در باغ عباس‌آباد با ایجاد بازارچه دائمی باید بین مردم منطقه و گردشگران جایگاه دائمی پیدا کند. حتی جا دارد که با تورهای گردشگری کشور باید هماهنگی لازم انجام شود که گردشگران را از استان‌های مختلف به این محوطه بیاورند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1401030248245

برچسب‌ها