سرپرست پایگاه میراث‌ ملی رباط شرف سرخس منصوب شد

طی حکمی از سوی سرپرست اداره‌کل پایگاه‌های میراث فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور سیدمجید حسینی به عنوان سرپرست پایگاه میراث ملی رباط شرف سرخس منصوب شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در ابلاغ انتصاب سیدمجید حسینی که توسط بهرام رضایی‌ چراتی صادر شده آمده است: «با عنایت به شایستگی‌های فردی، تخصص و تجارب جناب‌عالی، بدین وسیله به پیشنهاد مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی، به عنوان «سرپرست پایگاه میراث ملی رباط شرف» منصوب می‌شوید. بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه موجود، ارتقاء سطح حفاظت از اصالت، یکپارچگی و ارزش‌های برجسته، پایش و نظارت مستمر، برقراری ارتباط سازنده با جامعه محلی و پیگیری ایجاد و توسعه امکانات و زیرساخت‌های گردشگری پایدار از جمله وظایف و مأموریت‌های جنابعالی است. با توجه به حساسیت این جایگاه لازم است با برنامه‌ریزی دقیق ضمن هماهنگی کامل با اداره کل پایگاه‌ها و مدیر کل استان نسبت به انجام امور محوله اقدام کنید.» 

رباط شرف مجموعه کاروانسرایی شگفت‌انگیر دوره سلجوقی است که در سال ۱۳۲۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در شمال شرق ایران و در فاصله حدود ۷۰ کیلومتری از شهر سرخس و در مسیر مشهد به سرخس قرار گرفته است. این مجموعه که نامزد قطعی پرونده ثبت کاروانسراهای ایران در فهرست آثار جهانی است به‌دلیل برخورداری از تزئینات معماری – کتیبه‌های ارزشمند و آجرکاری‌های منحصر به‌فرد به موزه آجرکاری مشهور است. 

حسینی مدیریت میراث‌فرهنگی شهرستان دامغان در استان سمنان و مدیریت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی شهرستان‌های تایباد و سرخس را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1401041477076

برچسب‌ها