نمایشگاه «یک دنیا، دو داستان» در کاخ نیاوران برگزار می‌شود

نمایشگاه نقاشی با عنوان «یک دنیا، دو داستان» با شرکت کودکان و نوجوانان دو کشور ایران و استرالیا ۱۹ تیر تا ۲ مرداد ۱۴۰۱ در کاخ موزه نیاوران برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، در این نمایشگاه آثار نقاشی ۲۰ کودک از دو کشور ایران و استرالیا که با موضوع آب خلق شده‌اند در دو نمایشگاه به شکل همزمان در کاخ موزه نیاوران ایران و گالری خانه روشن استرالیا در معرض نمایش قرار می‌گیرد. 

آب موضوعی است که روایت‌های بچه‌های دو قاره را به هم پیوند داده است و کودکان و نوجوانان ایرانی و استرالیایی همانند سرزمین‌هایی که با اقیانوس‌ها به هم متصل شده‌اند، این رویداد مشترک را با موضوع آب رقم زده‌اند. 

پس از برگزاری مرحله اول نخستین جشنواره کتاب و نمایش آثار پذیرش شده کودکان و نوجوانان ایرانی در صفحه مجازی جشنواره، ایده برگزاری یک نمایشگاه مشترک با بچه‌های استرالیایی به دبیرخانه پیشنهاد شد که با همفکری و رایزنی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران و موسسه فرهنگی‌هنری گوی خیال انگیز، این رویداد برنامه‌ریزی شد. 

این نمایشگاه فرصتی مناسب برای هنرمندان کودک و نوجوان ایرانی و استرالیایی است تا بتوانند در حاشیه آن با یکدیگر به صورت مجازی دیدار و به گفت‌وگو درباره آثارشان بپردازند. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲ مرداد ۱۴۰۱همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ به کاخ موزه اختصاصی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر مراجعه کنند و ورود به مجموعه تا ساعت ۱۷ است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010418640406

برچسب‌ها