نکوداشت مفاخر، فرصت توجه به اندیشه‌های پیشکسوتان میراث‌فرهنگی

تمدن در بستر جامعه‌ای که به سوی فرهیختگی گام برداشته، شکل می‌گیرد و بزرگان ژرف اندیش نیزآن را در مسیر والای انسانیت هدایت می‌کنند، همواره نخبگان، اندیشمندان و فرنشستگان در حفظ، احیا و ترویج فرهنگ و هویت ایران اسلامی نقشی مهم و اساسی داشته‌اند، جشنواره مفاخر فرصتی است که اندیشه‌های پیشکسوتان میراث‌فرهنگی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

به نام خداوند جان و خرد

جز از نیک نامی و فرهنگ و داد/ ز رفتار گیتی مگیرید یاد

۱۳ تیرماه به اهتمام وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با ابتکار قائم‌مقام و معاون محترم میراث‌فرهنگی این وزارتخانه رویدادی خجسته رقم خورد که تا سال‌ها در اذهان زنده خواهد ماند. 

گردهمایی تجلیل از مفاخر میراث‌فرهنگی. بزرگداشت استادانی که عمر گرانمایه را در راه حفاظت و مرمت و کشف آثار تاریخی ایران زمین سپری کرده‌اند و هریک به‌قدر وسع از تمدن کهن ایرانیان صیانت کرده و غبار فراموشی و خاموشی از این آثار ارجمند زدوده‌اند. جای نیک‌بختی است که در میان این اساتید بزرگوار نام یکی از خادمان میراث‌فرهنگی خراسان رضوی نیز می‌درخشد.

استاد رجبعلی لباف خانیکی پژوهشگر، باستان‌شناس و بوم‌شناس زبده‌ای است که ده‌ها کتاب و مقاله در زمینه شناخت آثار و محوطه‌های تاریخی خراسان به رشته تحریر در آورده است، از تخصص بی‌همتای خود در حوزه تاریخ قبل و بعد از اسلام بهره برده و چندین سایت باستان‌شناسی را در خراسان مدیریت کرده و به بسیاری از پرسش‌های علمی و تاریخی پاسخ داده است. 

استاد لباف سال‌ها سکان راهبری معاونت میراث‌فرهنگی خراسان را در دست داشته و چند سالی نیز با سمت مدیرکلی میراث‌فرهنگی استان خراسان رضوی به خدمت‌گزاری مشغول بوده است، من این فرصت مغتنم را داشته‌ام که در کسوت معاون ایشان از خرمن دانش و علمشان خوشه‌چینی کنم.

در کنار استاد لباف از 11 استاد بزرگ دیگر در حوزه میراث‌فرهنگی تقدیر و قدردانی شد، استادانی که نامشان در سپهر تابان فرهنگ و تمدن ایرانی چونان ستاره‌ای تا ابد خواهد درخشید. 

این رویداد فرخنده را به فال نیک می‌گیریم و از زحمات وزیر محترم و معاونان که این بزرگداشت را ساماندهی و برگزار کردند تقدیر و سپاسگزاری می‌کنیم. شایسته است در این مجال مختصر از کلیه رسانه‌ها، مدیران شهری و نهادهای فرهنگی و آموزشی استان تقاضا کنیم تا ما را در معرفی مفاخر استان و تجلیل از خدمات و گرامیداشت افتخارات‌شان یاری دهند. 

به قول شهریار شیرین سخن: 

چشم ما در پی خوبان جهان خواهد بود/ تا جهان باقی و آیین محبت باقی است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010418770585

برچسب‌ها