پاسداری و تعامل بی‌نظیر یزدی‌ها در ارزیابی خسارات سیل و حفاظت از میراث بافت تاریخی/ نجات و حفاظت بافت تاریخی و جهانی یزد همواره با محوریت مردم بوده است

نماینده ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ در ادامه سفر به یزد با اشاره به الگوی پاسداری بافت تاریخی با محور مردم، گفت: فعالیت جهادی حدود 70 نفر از گروه‌های مردمی و فعالان میراث‌فرهنگی با محوریت اداره کل میراث فرهنگی یزد در خصوص ارزیابی خسارات ناشی از سیل الگوی کم نظیری در کشور است که باید تکثیر شود.

طاهره قیومی نماینده ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به اهتمام و ظرفیت مردم یزد در کمک رسانی و رفع مشکلات مربوط به سیل، اظهار کرد: همکاری و تعامل و اهتمامی که میان مردم استان و فعالان این حوزه در اقدامات جهادی وجود دارد، در سطح کشور کم نظیر است. 

او با اشاره به فعالیت جهادی حدود 70 نفر از گروه های مردمی و فعالان میراث فرهنگی با محوریت اداره کل میراث فرهنگی یزد در خصوص ارزیابی خسارات ناشی از سیل افزود: هر چند بررسی این اقدامات بر عهده وزارت راه و شهرسازی است اما ورود نیروهای فعال و نهادها و تشکل‌ها با تمرکز و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی یزد باعث تسریع روند ارزیابی خسارات و کمک به مردم شده است. 

قیومی همچنین با اشاره به اقداماتی که در قالب توزیع فرم‌های ارزیابی و بررسی خسارت انجام می‌شود؛ ادامه داد: مجموعه این تلاش ها در دایره بافت جهانی و حریم بافت است و می‌تواند نجات بخش نیز باشد.

دستیار ویژه وزیر میراث فرهنگی در پایان با اشاره به اینکه همواره نجات و حفاظت بافت تاریخی و جهانی یزد با محوریت مردم بوده است، تصریح کرد: این الگوی پاسداری همچنان نیز ادامه دارد و باید در کشور تکثیر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010509761831

برچسب‌ها