مهارت‌های ارتباطی راهنمایان تور

برگزاری تور مانند رهبری یک ارکستر است. با اینکه بسیاری از جزئیات به طور موشکافانه طراحی شده‌اند، اما با این وجود محصول حقیقی همواره منحصر به فرد و خالق یک تجربه تازه است.

اجرای سفر، ترکیبی است از بسیاری از مهارت‌ها و دانش‌های مختلف، یک راهنما باید یک باستان‌شناس، قصه‌گو، معلم، مدیر و یک دیپلمات نیز باشد.

راهنمایان تور اطلاعاتی در مورد یک جاذبه ارزشمند دریافت می‌کنند و یادگیری در مورد آن را جذاب و سرگرم‌کننده می‌کنند. آنها ممکن است در یک سایت توریستی کار کنند یا با یک تور گروهی در سراسر یک منطقه یا کشور سفر کنند. شغل آنها ممکن است مستلزم سفرهای روزانه یا سفرهای طولانی باشد، بسته به اینکه کجا کار می‌کنند یا به چه مشتریانی خدمات می‌دهند.

راهنمایان تور به مشتریان در سفر و گشت و گذار در مناطق ناآشنا کمک می‌کنند. آنها از دانش خود در مورد یک مکان برای کمک به برنامه‌ریزی سفرها و نقاط مورد علاقه استفاده می‌کنند. آنها معمولاً با ارائه اطلاعات و کمک به همه جنبه‌های سفر و ورود به مشتریانی که برای اولین بار از یک مکان بازدید می‌کنند، خدمات ارائه می‌دهند. آنها ممکن است توصیه‌هایی برای رستوران‌ها یا سایر سایت‌های جالب ارائه دهند و در صورت وجود مشکل در اتاق هتل یا سایر خدمات مسافرتی کمک کنند.

برخی از راهنمایان تور برای خود کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر برای شرکت‌های تورهای بزرگتر کار می‌کنند. آنها ممکن است در یک مقصد تخصص داشته باشند یا به سایت‌های زیادی سفر کنند. آنها مسئول تحقیق در مورد مقاصد قبل از سفر هستند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان خود را آموزش می‌دهند و تجربه بازدید آنها را افزایش می‌دهند. راهنمایان تور از مهارت‌های ارتباطی عالی برای برنامه‌ریزی تورهای سرگرم‌کننده و آموزنده برای مشتریان خود استفاده می‌کنند.

نحوه نوشتن رزومه راهنمای تور

اگرچه این حرفه نیاز به خلاقیت دارد، اما ساختار رزومه راهنمای تور شما مکانی برای نشان دادن آن نیست. به استاندارد پایبند باشید و اجزای زیر را برای CV خود ایجاد کنید:

هدر رزومه

خلاصه رزومه (معروف به نمایه یا بیانیه شخصی)

بخش سابقه اشتغال

بخش مهارت‌های رزومه

بخش آموزش

انتخاب بهترین فرمت رزومه برای راهنمای تور

به طور معمول، رزومه‌ها از یک فرمت ترتیب زمانی معکوس پیروی می‌کنند. این بدان معناست که شما جدیدترین موقعیت خود را لیست می‌کنید و از آنجا به عقب کار می‌کنید. این فرمت رزومه، که بیشتر بر بخش سابقه کاری شما تأثیر می‌گذارد، راهی است که می‌توانید پیش بروید مگر اینکه شغل شما در شرایط خاصی قرار بگیرد. به عنوان یک راهنمای تور، ممکن است نقش‌های مختلفی در صنعت سفر داشته باشید یا شاید یک بازیگر یا مجری مشتاق باشید که از ارائه تور برای تقویت مهارت‌های خود استفاده می‌کنید.

در این موارد، یا اگر شغلتان را تغییر داده‌اید، تازه شروع به کار کرده‌اید یا یک حرفه‌ای باتجربه هستید، می‌توانید سایر قالب‌های رزومه را که پیشنهاد می‌کنیم به‌عنوان جایگزین‌های زمانی یا ترکیبی در نظر بگیرید. ما سبک رزومه کاربردی را توصیه نمی‌کنیم، زیرا معمولاً برای فن‌شناسان یا دانشمندان خاص در نظر گرفته شده است، زیرا مهارت‌ها را بیش از تجربه کاری برجسته می‌کند.

بر سیستم ردیابی متقاضی غلبه کنید

یک رزومه راهنمای تور افسانه‌ای برای یک شروع است، اما اگر سیستم‌های ردیابی متقاضی یا ATS را نمی‌دانید، ممکن است هرگز به دست یک مدیر استخدام نرسد. این برنامه‌های نرم‌افزاری رزومه‌های بخش‌های منابع انسانی را اسکن، مرتب‌سازی و ارزیابی می‌کنند که به دنبال کلمات کلیدی و عباراتی هستند که کارفرما به آن شغل متصل کرده است.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه رزومه شما فیلتر نمی‌شود این است که بدانید کارفرمای آینده شما چه می‌خواهد. فهرست مشاغل را تجزیه و تحلیل کنید، کلمات کلیدی و عباراتی را که می‌توانید در رزومه خود استفاده کنید، با دقت برجسته کنید.

عبارت را همانطور که دقیقاً ظاهر می‌شود استفاده کنید. هجی کنید و از کلمات اختصاری برای هر موردی استفاده کنید.

بازار کار برای راهنمایان تور

صنعت سفر به شدت تحت تأثیر کووید بوده و همچنان ادامه دارد و آینده چگونه خواهد بود هنوز نامشخص است. یک چیز مطمئن است: راهنمایان تور در همه مناطق سفر باید از فاصله گذاری اجتماعی و سایر جنبه‌های ایمنی سفر آگاه باشند.

بسیاری از سایت‌های عمومی با محدودیت‌هایی باز هستند، بنابراین راهنمایان توری که در این فضاها کار می‌کنند همچنان مورد تقاضا خواهند بود. باید دید که آیا گروه‌های تور خارج از «حباب‌های اجتماعی» مسافران به فعالیت خود ادامه می‌دهند یا خیر.

در اینجا صنایعی با بیشترین راهنمای تور و میانگین درآمد سالانه آنها تا ماه می 2020 آمده است.

\t \t\t \t\t\t \t\t\t \t\t \t\t \t\t\t \t\t\t \t\t \t\t \t\t\t \t\t\t \t\t \t\t \t\t\t \t\t\t \t\t \t\t \t\t\t \t\t\t \t\t \t\t \t\t\t \t\t\t \t\t \t
\t\t\t

Industry

\t\t\t
\t\t\t

Income

\t\t\t
\t\t\t

Museums, historical sites, and similar 

\t\t\t
\t\t\t

$29,440

\t\t\t
\t\t\t

Travel arrangement and reservation services

\t\t\t
\t\t\t

$36,960

\t\t\t
\t\t\t

Amusement and recreation

\t\t\t
\t\t\t

$32,320

\t\t\t
\t\t\t

Local government

\t\t\t
\t\t\t

$29,790

\t\t\t
\t\t\t

Scenic and sightseeing land transportation

\t\t\t
\t\t\t

$34,130

\t\t\t

 

خلاصه رزومه: ویترین استعداد

شما با بخش خلاصه (نمایه AKA) رزومه راهنمای تور خود، بهترین حالت را در نشان دادن توانایی خود در جذب مخاطبان دارید. این پاراگراف فرم آزاد باید به این سوال بسیار مهم پاسخ دهد: چرا باید شما را استخدام کنم؟

خود را با زبانی قدرتمند و مثبت معرفی کنید. کمی خلاقیت به خرج دهید، اما زیاده‌روی نکنید. لحن حرفه‌ای را در تمام طول مدت حفظ کنید. به یاد داشته باشید که شما نماینده شرکت خواهید بود و نقش شما مستلزم یک بخش خدمات مشتری قوی است. اگر از شهر یا سایتی که در آن کار خواهید کرد اطلاع دارید، به کارفرمای احتمالی خود اطلاع دهید.

نمونه سابقه استخدام: برنامه سفر شغلی شما

چگونه با لیست گلوله‌ای از مسئولیت‌های شغلی تحت تاثیر قرار می‌گیرید؟ طرز فکر خود را در مورد آن تغییر دهید! بخش سابقه استخدام در رزومه راهنمای تور شما لیستی از مسئولیت‌ها نیست، بلکه بیانگر دستاوردهای شغلی شما است.

به دقت در مورد نقشی که به دنبال آن هستید فکر کنید و با نشان دادن کارهایی که قبلا انجام داده‌اید که نشان دهنده توانایی شما در انجام خوب کار است، به نیازهای آن موقعیت بپردازید. رزومه راهنمای تور شما فرصتی است که به کارفرمایان آینده بگویید که چه کاری می‌توانید برای آنها انجام دهید. این بدان معناست که با کمترین زمان آموزشی ثابت کنید که آنچه را که برای پر کردن نقش و تقویت آن لازم است دارید.

ستاره باش

یک فرمت ساده برای استفاده حداکثری از موارد سابقه اشتغال، روش STAR است:

با شرایط شروع کنید

وظیفه خود را شرح دهید

اقدامی که برای حل مشکل انجام دادید را به هم مرتبط کنید

نتایجی که به دست آورده‌اید را به تفصیل شرح دهید.

مهارت‌های CV:

تور سریع قبل از اینکه یک مسافر توری را رزرو کند، ممکن است بخواهد نکات برجسته را در یک نگاه ببیند تا بداند که آیا ادامه مطلب را بخواند یا خیر. استخدام‌کنندگان هنگام اسکن رزومه‌ها از همان طرز فکر استفاده می‌کنند. بخش مهارت‌ها راهی آسان برای فیلتر کردن رزومه‌هایی که با نیازهای آن‌ها مطابقت ندارد، به آن‌ها می‌دهد. به همین دلیل است که باید این بخش را با دقت مدیریت کنید. ترکیبی از مهارت‌های سخت مانند مهارت کمک‌های اولیه و مهارت زبانی و مهارت‌های نرم مانند موارد ذکر شده در زیر را انتخاب کنید.

ارتباط: هم گوش دادن به مشتریان و هم درگیر کردن آنها

دانش دقیق از منطقه: یک راهنمای تور عالی فراتر از به خاطر سپردن حقایق کلیدی است و به داستان‌های سرگرم‌کننده و اطلاعات مبهم می‌پردازد.

کاریزما: جذابیت می‌تواند کمک کند که حتی طولانی‌ترین تاخیر در ترافیک مانند یک فعالیت سرگرم کننده به نظر برسد

بداهه‌سازی: آب و هوا، ترافیک فوق‌الذکر، صف‌های طولانی در مکان‌های تور، مشتری که بیش از حد می‌خوابد، همه موقعیت‌هایی هستند که نیاز به بداهه گویی راهنمای تور دارند.

سازمان دهی شدید: جزئیات و ساختار می‌تواند یک تور را ایجاد یا شکست دهد.

همدلی: این یک کار راهنمای تور است که مطمئن شود همه، حتی سخت‌ترین آنها، اوقات خوبی را سپری می‌کنند.

ایجاد یکپارچگی گروهی: هدف شما باید این باشد که تعدادی غریبه را بگیرید و آنها را به گروهی تبدیل کنید که در آن همه احساس راحتی کنند.

صبر: چند بار می‌توانید به یک سوال پاسخ دهید؟

انتهای پیام/

کد خبر 1401061472565

برچسب‌ها