گردشگری سیار

در این مقاله، شما با پنج چالش برتر صنعت گردشگری سیار امروز آشنا خواهید شد و چگونگی تبدیل این چالش‌ها به فرصت‌های تجاری، به نام گردشگران، بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتر و بازگشت سرمایه (ROI) بهتر برای بازاریابی (شهری) خود را کشف خواهید کرد.

گردشگری سیار روشی جدید از گردشگری است که به گردشگران اجازه می‌دهد تا شهرها و جاذبه‌های گردشگری را با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت خود تجربه کنند و گردشگری سیار به دلایل واضح داغ است!

با گردشگری سیار، گردشگران می‌توانند تورهای راهنما را دنبال کنند، برنامه‌های سفر را مدیریت کنند، از نقشه‌های تعاملی استفاده کنند و اطلاعات پس‌زمینه را همیشه و همه جا از دستگاه تلفن همراه خود دریافت کنند. به این ترتیب، آنها دیگر نیازی به مبارزه و جنگ با نقشه‌های کاغذی، بلیت‌ها و بروشورها ندارند. گردشگران اکنون می‌توانند از دستگاه‌هایی که قبلاً دارند و هر روز استفاده می‌کنند بهره ببرند.

اگرچه گردشگری سیار محبوب است، بسیاری از شهرها، موزه‌ها و جاذبه‌ها هنوز از به صورت کامل در دسترس نیستند و مقاصدی که نمی‌توانند انتظارات مشتریان خود را برآورده کنند، بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهند!

در مورد شهر یا جاذبه شهر شما چطور؟ آیا به طور فعال گردشگری سیار را تبلیغ می‌کنید یا در معرض خطر هستید؟

پنج چالش برتر صنعت گردشگری سیار

آیا این چالش ها را با گردشگری سیار تشخیص می دهید؟

از بسیاری از بحث‌ها با شهرها، آژانس‌های گردشگری، موزه‌ها و سایر سازمان‌های فرهنگی، می‌بینیم که بیشتر سازمان‌ها هنوز با یک یا چند چالش از پنج چالش زیر در مورد استفاده و ترویج گردشگری سیار برای تجارت خود دست و پنجه نرم می‌کنند:

1. فن آوری جدید مخاطبان خواستار ایجاد می‌کند

تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است. در نتیجه انتظارات و خواسته‌های گردشگران نیز تغییر می‌کند. امروزه گردشگران به سادگی انتظار دارند سریع‌ترین راه را از نقطه A به نقطه B در گوشی هوشمند خود بیابند و انتظار دارند در مسیر حرکت از A به B اطلاعات پس‌زمینه دریافت کنند.

اگر چنین تجربه افزوده‌ای را با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه ارائه ندهید، گردشگران احساس می‌کنند که شما سیستم رد شده‌ای دارید. آوردن مقصد یا جاذبه توریستی خود به عصر موبایل برای بقا ضروری است، حتی اگر این گذار سخت باشد.

2. همه برای توجه گردشگران شما التماس می‌کنند

تو تنها نیستی!

روز به روز شهرها و سازمان‌های بیشتری در حال سرمایه‌گذاری زمان و پول در برنامه‌های کاربردی توریستی موبایل هستند. این بدان معنی است که شما باید با رقابت بیشتر و قوی‌تری از دیگر شهرها و جاذبه‌های گردشگری دست و پنجه نرم کنید.

آیا گردشگران به دلیل عدم ارائه تجربه‌های جذاب تلفن همراه قبل، در حین و بعد از بازدیدشان دور می‌مانند؟ احتمالا نه. آیا آنها تمایل بیشتری خواهند داشت تا به دوستان خود در مورد تجربیات تلفن همراه فوق‌العاده‌ای که در محل شما داشته‌اند بگویند؟ احتمالا این کار را خواهند کرد.

همراهی با رقابت هرگز مهم‌تر از این نبوده است و یک پیشنهاد خوب با موبایل به شما یک شروع عالی خواهد داد.

3. گردشگری سیار گران است (یا ما فکر می‌کنیم)

شهرهای بزرگ و سازمان‌های فرهنگی پول‌های بیشتری را برای برنامه‌های گردشگری موبایلی نوآورانه سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما شهرها و سازمان‌های کوچک‌تر احساس می‌کنند که عقب مانده‌اند، زیرا فکر می‌کنند نمی‌توانند هزینه‌های گران قیمت توسعه را بپردازند. در نتیجه، آنها در معرض خطر گم شدن قایق هستند. با این حال، همانطور که مشخص است، گردشگری سیار به هیچ‌وجه نباید گران باشد...

4. دانستن همه چیز در مورد گردشگران خود کار دشواری است

یک برنامه گردشگری خوب یک تلاش واحد نیست، کار بر روی کیفیت یک فرآیند مستمر است. برای ادامه بهبود در کار، دانستن همه چیز در مورد بازدیدکنندگان مهم است. تحقق این امر مستلزم بینش خوب مشتری است که جمع‌آوری آن می‌تواند دشوار و در نتیجه پرهزینه باشد، اما داده‌های خوب به معنای یک سرویس بهبود یافته است، که به معنای داده‌های بهتر است، و غیره. به طور خلاصه، این کلید برای کیفیت رو به رشد است.

5. جلب رضایت هر مخاطب هدف غیرممکن است

گردشگری سیار به ندرت برای یک مخاطب هدف اعمال می‌شود زیرا انواع مختلفی از گردشگران وجود دارد. خانواده‌ها، زوج‌ها، غذاخوری‌ها، کوله‌پشتی‌ها،... همه می‌آیند و از آنها دیدن می‌کنند. بزرگ‌ترین چالش همه آنها این است که برنامه‌های گردشگری باید برای همه ایجاد شود. اما راضی کردن همه یا حتی اکثر آنها عملا غیرممکن است. (اما حدس بزنید: در واقع اینطور نیست!)

چگونه این چالش ها را به شرایطی برای موفقیت تبدیل کنیم

1. تکنولوژی باید آسان باشد

فناوری باید برای گردشگران و همچنین برای شما آسان باشد. به دنبال دستگاه‌های جدید نباشید اما در عوض از دستگاه‌های موجود یا دستگاه‌هایی استفاده کنید که گردشگران از قبل دارند و می‌دانند چگونه با آن کار کنند. همه صاحب یک گوشی هوشمند یا تبلت هستند، از این فرصت استفاده کنید. این برای شما هزینه کمتری دارد و برای گردشگران شما راحت‌تر است.

2. با سازگاری سریع جلوتر بمانید

رقابت قبلا دو قدم جلوتر بود، اما دیگر هرگز! اولین نفری باشید که تغییرات در خواسته‌های مخاطبان را برآورده می‌کند. از فناوری‌هایی که باید به طور کامل با اولین نشانه‌های پیری جایگزین شوند، اجتناب کنید. به دنبال راه حل‌هایی باشید که به سرعت قابل انطباق باشند و در نتیجه با حداقل هزینه جلوتر خواهید ماند.

3. ریسک را با کمترین هزینه به حداقل برسانید

سرمایه‌گذاری در فناوری جدید همیشه یک ریسک است. چقدر زود منسوخ می‌شود؟ آیا قابل اعتماد است؟ آیا کاربرپسند است؟… اگرچه ریسک کردن می‌تواند نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد، اما نباید به طور کامل به یک راه حل با هزینه‌های سالانه بالا تکیه کنید. سرمایه‌گذاری خود را روی چندین راه حل مقرون به صرفه پخش کنید. به این ترتیب، همیشه یک پشتیبان و ریسک مالی کمتری وجود دارد.

4. با به‌روز رسانی داده‌ها کیفیت را بالا نگه دارید

چه کسانی از مقصد شما بازدید می‌کنند و چه می‌خواهند؟ برای برآورده کردن انتظارات مشتری، نمی‌توانید بدون داده کار کنید. هنگام ایجاد یک برنامه تلفن همراه، همیشه مطمئن شوید که به داده‌های بازار دسترسی دارید. این به شما امکان می‌دهد به سرعت به هر موقعیتی واکنش نشان دهید، از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری کنید و کیفیت را بهبود بخشید.

5. یک بازی برای همه!

هر توریستی باید بتواند مقصدی را به روش خود و از طریق فناوری مطابق با علایق و خواسته‌های او تجربه کند. البته هر سرویس گردشگری سیار این امکان را با قیمت مناسب ارائه نمی‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1401061772176

برچسب‌ها