کلید کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان واگذار می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: «کلید کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان روز شنبه 19 شهریور ماه 1401 و در مراسمی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان واگذار می‌شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، علی همتی روز پنجشنبه 17 شهریور ماه 1401 افزود: «صبح روز شنبه و با حضور معاون استاندار سمنان، مدیرکل  زندان‌ها اقدامات تأمینی و تربیتی استان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سمنان، مراسم تحویل کلید کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان برگزار می‌شود.»

 رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با قدردانی از آیت‌الله رئیسی به دلیل حمایت‌های ایشان در زمان تصدی قوه قضائیه و نیز در جایگاه ریاست قوه مجریه در رابطه با آزادسازی این بنای تاریخی، از حسن توجه و پیگیری‌های استاندار و معاون عمرانی استاندار سمنان تشکر کرد.

همتی از حسن نیت و همراهی‌های صادقانه مدیرکل زندان‌ها اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان نیز قدردانی کرد.

او با قدردانی از تلاش‌ها و دغدغه‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطالبه‌گران و مؤثرین شهر، گفت: «کمک و همراهی جمعی زمینه‌ساز طی شدن مسیر طولانی تحقق این آرزوی بزرگ و این اتفاق تاریخی شده است.»

کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی سمنان یکی از کاروانسراهای ساخته‌شده در دوران شاه‌عباس صفوی در شهر سمنان است. این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد، در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است. طی چهار دهه گذشته از این کاروانسرا به عنوان زندان استفاده می‌شد و آزادسازی آن یکی از مطالبات مردم این استان بود.

این کاروانسرای تاریخی که در موقعیت بسیار مناسبی در مرکز شهر سمنان واقع شده است، در نهایت پس از تحویل کلید به اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و پس از آن سرمایه‌گذار بخش خصوصی، به یک مرکز فرهنگی و گردشگری تبدیل خواهد شد. بر اساس تصمیم نهایی، دیوارهای پیرامونی این کاروانسرا تا هفته آینده برچیده و اصل ساختمان کاروانسرا نمایان می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010617863426

برچسب‌ها