ایران با تکیه بر اشتراکات تاریخی و تمدنی روابط سیاسی خوبی با اعضای شانگهای دارد

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای گفت: ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار است که می‌تواند نقش بسزایی در امنیت منطقه و جهان ایفا کند.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز پنجشنبه 24 شهریور 1401 در دیدار با آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین به‌عنوان یک کشور بزرگ در منطقه با تکیه بر اشتراکات تاریخی و تمدنی گسترده‌ای که با کشورهای منطقه دارد، روابط سیاسی و تجاری خوبی با اعضای سازمان همکاری شانگهای دارد.

او در این دیدار با اشاره به اقدامات دبیرخانه این سازمان برای عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه منطقه‌ای، تصریح کرد: روز گذشته به همراه آقای امیرعبدالهیان معاهده پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را امضا کردیم که دارای چهل سند است. با انجام این اقدامات در سال آینده ایران به عنوان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای در اجلاسیه شرکت خواهد کرد.

این مقام مسئول، با اشاره به تعاملات ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای در ۲۱ سال گذشته در زمینه‌های مختلف گفت: ایران برای اعضای این سازمان ناشناخته نیست.

آیت‌الله دکتر سید ابراهمی رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان نیز در این نشست با تشریح ظرفیت‌های گسترده کشورمان در زمینه‌های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو در عرصه‌های مختلف خبر داد.

او با تشریح روند اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در این سازمان، ظرفیت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی را تبیین کرد.

آیت‌الله رئیسی آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای عضو و نیز سازمان همکاری شانگهای در عرصه‌های مختلف اشاره شده، اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010624622141

برچسب‌ها