تصویب طرح مرمت پل تاریخی کرج و سرای زنجیرلو بازار اردبیل

طرح مرمت پل تاریخی کرج، طرح سازه نگهبان این پل و طرح مرمت سرای زنجیرلو در بازار اردبیل در جلسه کمیته فنی معاونت میراث‌فرهنگی مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، جلسه کمیته فنی معاونت میراث‌فرهنگی با حضور اعضای کمیته امروز شنبه نهم مهرماه 1401 در سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

سید‌هادی احمدی روئینی مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه طرح و جزئیات اجرایی سازه نگهبان و کلیات طرح مرمت پل تاریخی کرج به تصویب رسید.

اوافزود: براساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده، حداقل دو مرمت اشتباه بر روی این پل در دوره پهلوی و ادامه آن در حدود بیست سال پیش، باعث ایجاد مشکلات شده بود. از این رو مقرر شد پس از اجرای سازه نگهبان، تمامی مرمت‌ها و اجراهای اشتباه جمع‌آوری و دوباره اجرا شود. همچنین با توجه به اینکه ایجاد فضای سبز و خاکریز توسط شهرداری در مجاورت پایه پل باعث بروز مشکل شده بود، باید جمع‌آ‌وری و رفع آسیب شود و تمهیدات حفاظتی در پایه پل نیز اجرا و شیب عرشه اصلاح شود.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی تصریح کرد: کلیات طرح مرمت سرای زنجیرلو در بازار اردبیل به تصویب رسید و مقرر شد جزئیات اجرایی آن تهیه شود. همچنین مجوز حذف الحاقات و سبک‌سازی بام تا زمان تصویب طرح نیز به تصویب رسید.

او گفت: در جلسه کمیته فنی معاونت میراث‌فرهنگی همچنین مقرر شد تا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در اسرع وقت موضوع پوشش جمعه مسجد را تعیین تکلیف و طرح نهایی را به دفتر حفظ و احیا ارسال کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1401070964028

برچسب‌ها