مدت‌هاست دستور تجدیدنظر در حریم‌ها براساس ضوابط میراثی صادر شده است/ استان کرمان ظرفیت زیادی دارد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از مجموعه گنجعلی‌خان با بیان این که طی سال‌های گذشته در مورد حریم‌ها دچار تصمیمات تقریبی و غیرعلمی بودیم، گفت: متاسفانه تعیین حریم‌ها به دقت انجام نشده و مدت‌هاست دستور تجدیدنظر در حریم‌ها براساس ضوابط میراثی صادر شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مهندس سید عزت‌الله‌ ضرغامی امروز 7 آبان 1401 در سفر یک‌روزه‌ به کرمان و در جریان بازدید از مجموعه گنجعلی‌خان با بیان این که استان کرمان ظرفیت زیادی دارد، گفت: میراث‌فرهنگی ضوابطی دارد که از آن کوتاه نمی‌آید و با جدیت تعقیب می‌کند.

او با اشاره به پروژه بام کرمان با بیان اینکه در مورد حریم‌ها طی سال‌های گذشته دچار تصمیمات تقریبی و غیرعلمی بودیم، افزود: متاسفانه تعیین حریم‌ها به دقت انجام نشده است و مدت‌هاست که بر اساس ضوابط میراث‌فرهنگی دستور تجدیدنظر در حریم‌ها صادر شده است.

ضرغامی در مورد اینکه آیا در این بازدید تصمیمی برای پروژه بام کرمان گرفته شده است یا خیر گفت: در مورد پروژه هتل بام هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و اساسا ما تصمیم‌گیری را به مراکز واگذار کرده‌ایم. در تفویض اختیاری که در ماه‌های اخیر در وزارتخانه انجام شد ما ۲۶ مسئولیت وزارتخانه و ستادش را به ادارات مراکز استانی تفویض کردیم. به دلیل فرآیند بروکراتیک پوسیده، امضاهای طلایی و جلوگیری از فساد این اختیارات را به ادارات کل استان واگذار کردیم و مدیران می‌توانند با رعایت همه ضوابط میراث‌فرهنگی، کار را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010808979259

برچسب‌ها