جشنواره گردشگری کودک و نوجوان به زودی در کاخ مروارید آغاز می‌شود‌

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از برگزاری جشنواره گردشگری کودک و نوجوان برای اولین بار در البرز خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز، فریدون محمدی روز سه‌شنبه 24 آبان 1401 اظهار کرد: «در البرز به دنبال جشنواره‌های تخصصی گردشگری هستیم که جشنواره بازار سفر به عنوان اولین مورد، امسال برگزار شد.» 

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز دومین این جشنواره‌ها، گردشگری کودک و سومین آن جشنواره خوراک خواهد بود.

محمدی ادامه داد: «جشنواره گردشگری کودک با این هدف که اطمینان داریم هدف و مقاصد کودکان و نوجوانان با بزرگسالان متفاوت است و عمدتا کودکان هستند که باعث مسافرت خانواده‌ها می‌شوند.» 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: «بنابراین با توجه به اهمیت فرزندان در تعیین مقاصد گردشگری این جشنواره در البرز در محل کاخ مروارید ترتیب داده شد. به این ترتیب خانواده‌ها و فرزندان علاوه بر آشنایی با کاخ مروارید به عنوان یکی از آثار فرهنگی، تاریخی و یکی از پنج اثر معماری معروف بنیاد رایت در ایران، با فضای گردشگری هم آشنا می‌شوند.» 

او تصریح کرد: «مهم‌ترین جنبه گردشگری کودک این است که کودکان و نوجوانان در این جشنواره با مشاغل مرتبط با گردشگری، روش‌های گردشگری و مقاصد آشنا می‌شوند.» 

انتهای پیام/

کد خبر 14010824537450

برچسب‌ها