تشکیل بیش از ۱۴ میلیارد تومان پرونده تسهیلات مشاغل خانگی صنایع‌دستی در کرمانشاه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه از تشکیل بیش از ۱۴ میلیارد تومان پرونده تسهیلات مشاغل خانگی صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، حسین خانی روز دوشنبه ۳۰ آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: سهمیه شهرستان کرمانشاه در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱ میلیارد تومان است که تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری ۱۴ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان پرونده تشکیل و برای معرفی به بانک عامل به اداره‌کل و اداره کار ارسال شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه، گفت: این پرونده‌ها شامل ۹ پرونده پشتیبان با ارزش ۱ میلیارد میلیون تومان در رشته‌های احجام چوبی، گیوه بافی، گلیم بافی، البسه محلی و.... است.

او افزود: ۲۷۴ پرونده انفرادی نیز با ارزش ۱۳ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان برای معرفی به بانک به اداره‌کل و اداره کار استان نیز ارسال شده‌ است.

خانی ادامه داد: از این تعداد  ۱۹۴ فقره طرح انفرادی به ارزش ۹ میلیارد ۸۰۵ میلیون تومان و پنج فقره طرح پشتیبان با ارزش ۹۹۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل برای پرداخت معرفی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد:  ۸۰ طرح انفرادی به ارزش ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان و سه طرح پشتیبان به ارزش ۵۲۰ میلیون تومان در اداره کار در انتظار معرفی به بانک است.

او با اعلام اینکه در مجموع برای ۳۱۵ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شده است، بیان کرد: این تسهیلات برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، بهبود فضای کار صنعتگران، افزایش تولید و تکمیل زنجیره تولید صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

در استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع‌دستی وجود دارد و رشته‌هایی همچون گیوه‌بافی، گلیم بافی، ساخت احجام چوبی، چرم سازی، ساخت ابزارآلات فلزی و نمد مالی میناکاری و سفال استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010830417708

برچسب‌ها