سامان‌دهی تنگه رغز استان فارس در اولویت قرار دارد

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در حاشیه بازدید از تنگه زغز داراب گفت: سامان‌دهی تنگه رغز و منطقه نمونه گردشگری خرتنگ داراب در اولویت قرار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، امروز  ابراهیم بختیاری امروز یکشنبه 6 آذرماه 1401 در نشست صمیمانه با جمعی از راهنمایان تور تنگه رغز داراب گفت: با توجه اینکه تنگه رغز یکی از مناطق طبیعی و گردشگری خاص و منحصربه‌فرد در شهرستان داراب است و همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، بهبود وضعیت این منطقه در اولویت خواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: طبق آمار ارائه‌ شده سالانه بیش از 10 هزار نفر از این تنگه بازدید می‌کنند از این‌رو باید کیفیت خدمات ارائه‌ شده در منطقه و همچنین وضعیت آن بهبود یابد.

 بختیاری تأکید کرد: هم‌اکنون‌ تناسبی بین‌ هزینه کرد بازدیدکنندگان‌ در منطقه و خدماتی که دریافت می‌کنند، وجود ندارد.  از این‌رو باید هر چه زودتر این منطقه سامان‌دهی شود.

او خواستار واگذاری منطقه گردشگری تنگه رغز به میراث‌فرهنگی و گردشگری شد و بیان کرد: بی‌شک با چنین واگذاری نه‌تنها جوامع محلی از حضور گردشگران منتفع می‌شوند، بلکه وضعیت نابسامان این منطقه نیز بهبود می‌یابد.

بختیاری ادامه داد: طی سنوات گذشته  ۲ میلیارد تومان  و امسال نیز اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد تومان دیگر از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ساخت پارکینگ، سرویس بهداشتی و دیگر تأسیسات رفاهی در این منطقه اختصاص‌یافته است که هم‌اکنون پیمانکاران مشغول به‌کار هستند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین به منطقه نمونه گردشگری خرتنگ اشاره کرد و گفت: این منطقه نیز یکی از جاذبه‌های طبیعی و منحصربه‌فرد شهرستان داراب است که نیازمند سامان‌دهی و تبلیغات مناسب و مؤثر است. با توجه به اشتیاق جامعه محلی برای ورود به حوزه سرمایه‌گذاری در این منطقه، رشد و رونق این منطقه برای اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان نیز در اولویت فعالیت‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010906143672

برچسب‌ها