ضرورت تعامل یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی استان زنجان برای انجام فعالیت‌های مشترک حفاظتی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان انسجام و تعامل یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی استان زنجان برای انجام فعالیت‌های مشترک حفاظتی را ضروری دانست.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ​نشست فرماندهان یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی استان زنجان برای ایجاد تعامل و یکپارچگی انجام فعالیت‌های مشترک حفاظتی در محل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

سید سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در این نشست گفت: صیانت از میراث‌فرهنگی به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردم در مراقبت از آثار و معرفی حفاران غیرمجاز است. 

صفوی در جمع فرمانده‌های یگان حفاظت تمامی ادارات کل استان گفت: هر فردی در هر جایی و در هر مسئولیتی که قرار می‌گیرد، دو موضوع مهم را باید بداند و به آن عمل کند، موضوع اول شناخت وظیفه‌ای است که بر عهده گرفته و دوم اعتقاد به آن وظیفه است که این دو موضوع مکمل و لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

او با بیان اینکه تنها نیروی حفاظتی برای حفظ میراث‌فرهنگی مؤثر نیست، بلکه باید فرهنگ‌سازی نیز مد نظر باشد، گفت: اگر مشارکت اجتماعی و فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از میراث‌فرهنگی در جامعه بیش از پیش پرداخته شود، می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: به فرماندهان یگان حفاظت، نیروهای انتظامی و بازنشستگان تسهیلات برای ایجاد بوم‌گردی و تاسیسات گردشگری اعطا می‌شود. برای سرمایه‌گذارانی که در راستای برنامه‌های گردشگری در روستاها متقاضی ایجاد مکان‌های اقامتی، کمپ میان‌راهی، موزه‌ها و بوم‌گردی باشند نیز تسهیلات پرداخت می‌شود.

صفوی بیان کرد: قانون برای نهادهایی مانند شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها، مدارس، ائمه جمعه، بسیج و دانشگاه‌ها در زمینه کمک به حفاظت از میراث‌فرهنگی وظیفه تعیین کرده است.

سرهنگ فضلی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با قدردانی از تمامی فرمانده‌های یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی استان زنجان گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی با این تعداد نیرو سعی می‌کند از تمام آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی منطق استان حفاظت کند.

سرهنگ فضلی تصریح کرد: اعتقاد به وظیفه‌ای که بر عهده گرفته‌ایم، می‌تواند در بهبود فعالیت‌ها و عملکرد همه ما مؤثر باشد و باعث افزایش انگیزه در افراد می‌شود.

او بیان کرد: همکاری با نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی بویژه تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی در دستور کار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010910931276

برچسب‌ها