موافقت اصولی ایجاد نخستین اکو کمپ در روستای تهم زنجان صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از صدور موافقت اصولی برای ایجاد اکو کمپ در روستای تهم خبر داد و گفت: ایجاد آن موجب توسعه شهرستان زنجان خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ گفت: اکو کمپ در مسیر تهم به چلگان دهستان تهم با هدف توسعه طبیعت‌گردی و ارتقای گردشگری روستایی در مساحت ۳۱ هزار و ۵۱۸ مترمربع و زیربنای۷۸۰ متر مربع و با حجم سرمایه‌گذاری ۶۶ میلیارد ریال ایجاد خواهد شد، با افتتاح این پروژه حداقل برای ۷ نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: با توجه به اهمیت و بکر بودن محوطه داداش دره سی و پتانسیل‌های گردشگری و اشتغال‌زایی، در تلاش هستیم تا با اجرای اکو کمپ، زمینه لازم برای جذب گردشگر و اشتغال‌زایی پایدار را در این محوطه فراهم کنیم. 

صفوی گفت: طرح ایجاد نخستین اکوکمپ با رعایت کامل توسعه پایدار و بدون هرگونه آسیب زیست محیطی به طبیعت ایجاد و راه‌اندازی می‌شود تا ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی موجب رونق فروش محصولات روستایی شود. 

او بیان کرد: اکو کمپ یکی از جدیدترین ایده‌های نوآورانه در صنعت گردشگری بوده که در سال‌های اخیر با اهمیت موضوع حفظ محیط زیست در جهان اهمیت بیشتری پیدا کرده است که تمام خدمات این مجموعه همگام با با محیط‌زیست منطقه بوده و مغایرتی با آن ندارد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010913931530

برچسب‌ها