استان فارس پایلوت صادرات صنایع‌دستی کشور در قطر شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به عنوان نماینده نمایشگاه فرهنگی ایران در قطر انتخاب شد و درخواست کرد تا قطر به عنوان درگاه ورود صنایع‌دستی ما به جهان به صورت دائمی در نظر گرفته شود.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن نژاد امروز جهارشنبه 16 آذرماه ۱۴۰۱ در آیین تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با کمیته امداد امام خمینی (ه)، بهزیستی و بسیج سازندگی فارس ضمن ابراز رضایت از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: با هم‌افزایی و جمع‌بندی ظرفیت‌ها می‌توانیم موثرتر عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: بسیاری از مشکلات ریشه در اشتغال دارد و عدم توجه به این مسئله موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

او تصریح کرد: این تفاهم‌نامه فرصتی برای انجام کارهای ویژه در حوزه اشتغال استان فارس است و محورهایی همچون صنایع‌دستی و ... حائز اهمیت است.

محسن‌نژاد ادامه داد: اگر بتوانیم در حوزه برندسازی اقدام خوبی در صنایع‌دستی انجام دهیم، شیراز و سایر شهرهای استان را می‌توانیم به شهرهای جهانی تبدیل کنیم.

او با اشاره به انتخاب استان فارس به‌عنوان پایلوت صادرات صنایع‌دستی کشور در قطر اظهار کرد: تلاش کردیم بحث فروش در این نمایشگاه هم گنجانده شود که محقق شد و خواستار این هستیم که قطر به‌عنوان درگاه ورود صنایع‌دستی ما به جهان به‌صورت دائمی در نظر گرفته شود.

محسن نژاد تأکید کرد: این کار می‌تواند یک برند مهم از شیراز و سایر نقاط فارس را در سطح جهان مطرح کند. این نمایشگاه فرهنگی در قطر تا پایان جام جهانی دایر خواهد بود و باید از چنین فرصت‌هایی بهره مطلوب برای معرفی و فروش صنایع‌دستی ببریم.

انتهای پیام /

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010916143927

برچسب‌ها