ارسال 250 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره بسیج هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان غربی

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بسیج هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان غربی از ارسال 250 اثر در 25 رشته صنایع‌دستی به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، حمید بهجت 15 آذر 1401 در مراسم اختتامیه اولین جشنواره صنایع‌دستی بسیج هنرمندان استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: فراخوان این جشنواره طی ماه‌جاری منتشر شده بود و در این مدت کوتاه 35 هنرمند آثار خود را برای رقابت در این جشنواره ارسال کردند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بسیج هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: پس از داوری آثار توسط مظفر عباس‌زاده، میرعسگر ایل‌دوستی، محسن یوسف‌زاده، افسانه رنجبر و حدیثه راد از داوران این دوره، در نهایت آثار پنج هنرمند برتر برگزیده شد.

او ادامه داد: از آنجایی که مرحله کشوری این جشنواره در اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، آثار پنج هنرمند برتر مرحله استانی نیز با راهیابی به مرحله کشوری مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

بهجت گفت: این جشنواره به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بسیج هنرمندان آذربایجان غربی به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج برگزار شد.

خرید صنایع‌دستی گامی برای حمایت از تولیدات داخلی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان غربی هم در این مراسم اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها با هدف استعدادیابی بوده تا از این طریق هنرمندان برتر شناسایی شده و با حمایت‌های لازم آثار آنها تجاری‌سازی شده و به مردم معرفی شود.

قاسم زاده‌علی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی تاکید دارند از این رو حمایت از صنایع‌دستی بهترین گام برای تحقق بیانات ایشان می‌تواند باشد.

در پایان این مراسم آرمان جلیلی، بهنام حسین‌پور، راضیه عوجی، رسول علی‌زاده و سمیه سلیمانی به‌عنوان هنرمندان برتر نخستین جشنواره بسیج هنرمندان آذربایجان غربی معرفی شدند و نیز از احمدرضا رحیمی، یعقوب رستم‌نژاد و مژگان گلدوست به‌عنوان هنرمندان پیشکسوت استان تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010916378799

برچسب‌ها