لزوم ارتقای کیفیت روسری‌های ابریشمی تولیدی اسکو

فرماندار اسکو بر لزوم ارتقای کیفیت روسری‌های ابریشمی تولیدی این شهرستان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، حسین فیروزی روز چهار‌شنبه 16 آذرماه ۱۴۰۱، ضمن اعلام این خبر گفت: در نشست بررسی مشکلات باتیک‌کاران شهرستان اسکو، شناسایی نیاز‌های فناورانه واحد‌های صنایع‌دستی به‌خصوص صنعت باتیک در دستور کار قرار گرفت تا با شناسایی نیاز‌های صنایع باتیک و ارائه تسهیلات کم‌بهره بتوانیم به رونق این هنر صنعت کمک چشمگیری کنیم.

فرماندار اسکو پسماند باتیک و دپوی آن به‌صورت غیراصولی را یکی از مشکلات زیست‌محیطی این هنر صنعت عنوان کرد و افزود: لازم است با دفع اصولی و رعایت مسائل زیست‌محیطی از آلوده کردن محیط‌زیست و آب‌های زیرسطحی جلوگیری کنیم.

او ارتقای کیفیت روسری‌های کلاقه‌ای را از اولویت‌های رقابت‌پذیری این محصول دانست و گفت: تثبیت رنگ روسری‌های تولیدی نقش بسیار مهمی در بازار دارد و باید با انجام اقدامات فناورانه از رنگ‌پریدگی روسری‌های تولیدی در هنگام شست‌وشو جلوگیری شود.

فرماندار اسکو به پایین بودن فناوری دستگاه‌های نخ‌ریسی و پارچه‌بافی روسری باتیک هم اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی باتیک این شهرستان قدیمی است و از کیفیت و کمیت تولیدی قابل رقابت‌پذیری برخوردار نیست و لازم است با ارائه تسهیلات کم‌بهره به صنعت‌کاران و استفاده از فناوری‌های نوین به ارتقای روسری‌های ابریشمی تولیدی اقدام کنیم.

فیروزی استفاده از طراح‌های جدید و مشتری‌پسند و توسعه بازار‌های جدید را یکی دیگر از اولویت‌های کارگروه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401091642148

برچسب‌ها