تملک بخشی از تپه باستانی تیربازار خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان لرستان از تملک و آزادسازی بخشی از تپه باستانی تیربازار خرم‌آباد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز پنجشنبه 17 آذرماه ۱۴۰۱ ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: به منظور حفاظت و نگهداری از محوطه‌های تاریخی فرهنگی استان، تملک و آزادسازی بخشی از عرصه تپه باستانی تیر بازار خرم‌آباد در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

حسن‌پور اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته در راستای حفاظت از تپه باستانی قبرستان تیربازار خرم‌آباد اقدام به تملک بخش شمالی این اثر کردیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان لرستان با بیان اینکه برای تملک و آزادسازی این بخش از تپه باستانی تیربازار 3 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده افزود: برای تملک مابقی عرصه این تپه باستانی نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

او به بیش از 5 هزار اثر شناسایی شده در لرستان که نیمی از آنها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از این آثار، تپه‌ها و محوطه‌های باستانی هستند که خارج از شهر و بیشتر در روستاها و اطرف آن قرار دارند که نگهداری و حفاظت از این آثار نیازمند تلاش فراوان و همکاری مردم و دیگر بخش‌ها و نهادها است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401091730987

برچسب‌ها