همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع ثبت جهانی ماسوله

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از مثبت بودن روند ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله خبر داد و ابراز امیدواری کرد برای ثبت جهانی ماسوله مانعی پیش رو نباشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی پنج‌شنبه17 آذر1401 با اعلام این خبر گفت: جلسه شورای معاونان این اداره‌کل با حضور خلیل بهروزی‌فر، نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و فکور فرماندار شهرستان فومن در دفتر مدیرکل برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، با ارائه چکیده‌ای از اقدامات صورت پذیرفته در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فومن، روند ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله را بسیار خوب ارزیابی کرد و با تشکر  از همه دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم فرهنگ‌دوست گیلان، ابراز امیدواری کرد برای ثبت جهانی ماسوله مانعی پیش رو نباشد.

او با اشاره به چالش‌های ماموریتی اداره‌کل و کمبود امکانت و تجهیزات، خواستار مساعدت نمایندگان  مجلس، به منظور نگاه ویژه در راستای مصوب کردن اعتبارات لازم شد.

در ادامه جلسه هر یک از معاونان و حاضران با برشماری فهرستی از اقدمات صورت پذیرفته در حوزه شهرستان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداخته و بر حمایت همه جانبه از اداره‌کل تاکید کردند.

همچنین فرماندار شهرستان فومن ضمن تشکر از اقدامات و مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط و به‌خصوص اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان جهت ثبت جهانی ماسوله، اقدام اخیر را گامی موثر در راستای شناساندن شهر تاریخی به جهانیان دانست و بر مساعدت برای رفع موانع و تنگناهای باقی مانده تاکید کرد.

او با اشاره بر اهمیت موضوع گردشگری آمادگی کامل خود را برای سامان‌دهی امور مرتبط با حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فومن اعلام کرد.

در پایان نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از همه عوامل دست‌اندرکار در ثبت جهانی ماسوله و تلاش نمایندگان  مجلس را در راستای تسهیل امور و رفع موانع احتمالی حوزه‌های مختلف دانست و سامان‌دهی کارکنان دولت و حقوق و دستمزد آنها را یکی از اولویت‌های نمایندگان برشمرد و بر تصویب قوانین به منظور حمایت از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد.

او با اشاره به در دست تدوین بودن قانون برنامه توسعه هفتم کشور، بر لزوم ایجاد فهرست اقدامات و حمایت‌ها در حوزه میراث‌فرهنگی و پیش‌بینی در قانون مذکور را خواستار شد. او در مجموع اقدامات صورت پذیرفته اداره کل را مطلوب ارزیابی کرد،گ و گردشگری را از حوزه‌های بسیار تاثیرگذار درخودکفایی و اشتغال آفرینی کشور برشمرد.

بهروزی‌فر با اعلام آمادگی مجمع نمایندگان مجلس به منظور پیشبرد اهداف اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان در حوزه‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد با همراهی همه دست‌اندکاران و مسئولان ارشد استانی و کشوری، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بتواند بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و جایگاه واقعی خود را بازیابی کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010917709658

برچسب‌ها