اولین جلسه انجمن‌ میراث‌فرهنگی خنداب برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب از برگزاری اولین جلسه انجمن‌ میراث‌فرهنگی با حضور دهیاران بخش مرکزی و قره‌چای این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی احمد میرزائی امروز 17 آذر ماه 1401 گفت: جلسه به ریاست  معاون عمرانی فرمانداری و با حضور سرپرست معاونت سیاسی فرمانداری، بهاری بخشدار مرکزی و دهیاران بخش مرکزی و قره‌چای تشکیل شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب با اشاره به اهمیت حفظ میراث‌فرهنگی کشور  و لزوم تشکیل این انجمن خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل این انجمن حفظ و حراست میراث‌فرهنگی، احساس مسئولیت و پیگیری اتفاقات اماکن تاریخی و اطلاع‌رسانی به موقع، احیا و زنده نگه داشتن رشته‌های در حال فراموشی صنایع‌دستی، معرفی جاذبه‌های بوم‌گردی و گردشگری شهرستان خواهد بود و در این راستا همه اعضای انجمن مسئولیت خطیری بر عهده خواهند داشت.

او خواستار همگرایی و همفکری اعضا برای شناخت، معرفی و حفظ میراث‌فرهنگی شد و گفت: حفظ و احیای آثار تاریخی بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد و تشکیل این انجمن و فعالیت‌های آنها موجب حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی منطقه خواهد شد.

میرزایی با اشاره به اینکه گستردگی و تنوع آثار تاریخی و تهدید این ذخایر گران‌بها از جمله دلایلی است که انجمن میراث‌فرهنگی تشکیل‌شده است، افزود: این حوزه‌ها نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها به‌ویژه مردم هستند، باید با نگاهی دلسوزانه به سرمایه‌هایی که در شهرستان‌ها وجود دارد نگریست و با همکاری این انجمن‌ها می‌توان از مواریث گذشته‌مان به‌خوبی پاسداری کنیم.

در پایان جلسه احکام اعضای انجمن میراث‌فرهنگی ارائه شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401091772429

برچسب‌ها