دستگاه‌های اجرایی بازوی میراث‌فرهنگی برای جلوگیری از تعرض به ابنیه تاریخی باشند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: دستگاه‌هایی که در سطح شهرستان بازدیدهای میدانی دارند، می‌توانند بازوی میراث‌فرهنگی در حفاظت از آثار تاریخی باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی، شنبه 19 آذرماه در نشست هم‌اندیشی انجمن‌های میراث‌فرهنگی در شهرستان ملایر  گفت: در راستای حفاظت از ابنیه تاریخی با توجه به گستردگی که در سطح شهرستان وجود دارد، به‌منظور پاسداشت و نگهداری از این مواریث، نیاز به همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و انجمن‌های میراث‌فرهنگی با توجه به حوزه تخصصی در این زمینه هستیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر افزود: بحث حفاری و جلوگیری از تعرض به ابنیه تاریخی بسیار مهم و حائز اهمیت است و دستگاه‌هایی که در سطح شهرستان بازدیدهای میدانی دارند، می‌توانند بازوی میراث‌فرهنگی در حفاظت از این آثار باشند.

در این جلسه معاون فرماندار شهرستان ملایر نیز گفت: در زمینه پاسداشت بافت تاریخی شهر، در بحث ساخت‌و‌سازها می‌بایست از الگوی معماری ایرانی اسلامی و ضوابط میراث‌فرهنگی و طرح مصوب بافت تاریخی استفاده شود.

حسین فارسی گفت: بخشداران نیز می‌بایست از اعتبارات روستا و دهیاری برای حفظ حریم و ضوابط مواریث فرهنگی استفاده کنند و به نحوی در بحث طرح هادی و ضوابط ساخت وساز  برنامه‌ریزی شود تا به این آثار آسیبی وارد نشود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010919889972

برچسب‌ها