ساخت سریال و مستند معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در راستای معرفی خراسان شمالی با همکاری صداوسیمای استان، سریال و مستند ساخته می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان یکشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر افزود: «روز گذشته جلسه‌ای با هدف تعامل بیشتر با مدیرکل صداوسیمای استان برگزار شد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: تلاش برای معرفی هرچه بیشتر خراسان شمالی و توسعه صنعت گردشگری رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ لذا باید تمام توان خود را در این زمینه بکار گیریم.

مستوفیان گفت: استفاده از بناهای تاریخی و خانه‌های قدیمی در ضبط لوکیشن‌های صداوسیما در معرفی استان تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

او در ادامه تأکید کرد: با برگزاری مراسم شب یلدا که به‌تازگی در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است می‌تواند نقش به سزایی در پاسداری از این میراث ناملموس ایفا کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی به اهمیت فرهنگ‌سازی عمومی اشاره کرد و افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، حفاری‌های غیرمجاز در سطح استان افزایش‌یافته است که صداوسیما می‌تواند با فرهنگ‌سازی نسبت به کاهش این جرم کمک کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092086188

برچسب‌ها