آغاز جشنواره و نمایشگاه دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از آغاز جشنواره و نمایشگاه دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در خرم‌آباد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز چهار‌شنبه 23 آذرماه ۱۴۰۱ با بیان این خبر گفت: جشنواره و نمایشگاه دست‌آفرین‌های هنر ایرانی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان از امروز تا جمعه 25 آذرماه در محوطه باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برپا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اظهار داشت: پوشاک سنتی، صنایع کاغذی سنتی، آبگینه، صنایع چرمی، ساخت سازهای سنتی، صنایع چوبی و حصیری، صنایع‌دستی فلزی و صنایع سنگی از جمله رشته‌های فعال در این نمایشگاه سه روزه خواهند بود.

حسن‌پور با بیان اینکه معرفی محصولات صنایع دستی، توجه به اشتغال و تولید، ارج نهادن به تلاش‌های فردی و گروهی و شناخت مشکلات، رفع ضعف‌های احتمالی و ارتقای فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است، افزود: در این نمایشگاه دست‌آفرین‌های 90 هنرمند صنایع‌دستی استان در 30 رشته به مدت سه روز در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه و جشنواره، هنرمندان رشته‌های ریسندگی، سبدبافی، حصیربافی، پیکرتراشی، منبت‌کاری و سوزن‌دوزی نیز محصولات خود را تولید و عرضه می‌کنند.   

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، نمایشگاه آثار برتر، نشست‌های تخصصی و تقدیر از هنرمندان صنایع‌دستی را از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره و نمایشگاه عنوان و بیان کرد: برگزاری این رویداد استانی، رشد و توسعه صنایع‌دستی، آموزش، افزایش تولید و رونق بازار کار هنرمندان صنایع دستی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010923309514

برچسب‌ها