گردشگری ادبی در دستورکار میراث‌فرهنگی خوزستان قرار می‌گیرد

معاون گردشگری خوزستان گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای توسعه صنعت گردشگری انجام شده است، توسعه گردشگری ادبی به طور جدی در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، پیمان نبهانی 23 آذرماه 1401 اظهار کرد: باوجود ظرفیت‌های بی‌شمار در استان خوزستان، هنوز هم گردشگری ادبی، صنعت کم‌تر شناخته‌شده محسوب می‌شود چنان‌که حتی تورهای گردشگری و فرهنگی چندانی به این حوزه نمی‌پردازند.

معاون گردشگری خوزستان با اشاره به این‌که ۱۵ دوره آموزش گردشگری براساس ظرفیت‌سنجی برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از این ۱۵ دوره طراحی‌شده، نزدیک به هفت دوره آموزشی را در سطح ملی و به میزبانی استان خوزستان برگزار کردیم.

او افزود: گردشگری ادبی گونه‌ای از گردشگری است که به دلیل علاقه به یک نویسنده، اثر یا فضای ادبی و یا میراث ادبی یک مقصد انجام می‌شود و شامل موزه‌های مرتبط با نویسندگان، آثار ادبی، پیمودن مسیرهای ادبی و بازدید از محل تولد یا تدفین ادیبان و در نهایت موزه‌هایی با مضامین ادبی است و گردشگری نوینی به شمار می‌آید.

 نبهانی عنوان کرد: توافق‌هایی با آموزش و پرورش استان خوزستان انجام شده و قرار بر این است که بخشی از برنامه کاربردی "شاد" را در اختیار ما قرار دهند که از این راه بتوانیم جامعه آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموزان و آموزگاران را در دو بخش آموزش دهیم.

او با بیان این‌که اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با هدف توسعه گردشگری ادبی و ادبیات گردشگری، اقدامات لازم را به زودی اجرایی خواهد کرد، گفت: رونق صنعت گردشگری ادبی می‌تواند زمینه‌های درآمدزایی در سطح استان خوزستان و حتی کشور را فراهم کند.

معاون گردشگری خوزستان گفت: گردشگر ادبی در ایران هنوز توسعه درخور توجهی نکرده است و مقاصد گردشگری ادبی ما کمابیش محدود به بازدید از آرامگاه‌های سعدی و حافظ در شیراز می‌شود. این در حالی است که ایران از لحاظ ادبی و تعداد شاعران و ادیبان کشوری غنی و مثال‌زدنی است.

او تأکید کرد: هدف ما از آموزش مجازی در برنامه کاربردی "شاد" این است که ادبیات گردشگری را در دیالوگ‌های روزانه افراد جامعه افزایش دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010923478844

برچسب‌ها