شهر تاریخی جرجان هویت ملی، تاریخی و مذهبی گلستان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در بازدید از شهر تاریخی جرجان گفت: شهر تاریخی جرجان هویت ملی، تاریخی و مذهبی مردم استان است و باید آن را به برندی جهانی برای استان و کشور تبدیل کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز چهارشنبه 23 آذرماه 1401 در این بازدید، گفت: شهر باستانی گرگان(جرجان) مربوط به صدر اسلام و حدود ۱۲۰۰ هکتار بوده است که از لحاظ قدمت و وسعت پهنه‌ای وسیع‌تر و قدیمی‌تر از شهر تاریخی هگمتانه در همدان بوده ولی متأسفانه به آن پرداخته نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تأکید کرد: شهر تاریخی جرجان میراث کهن ملی ما در استان گلستان است، باید آن را به برندی جهانی برای استان و کشور تبدیل کنیم و عقبه تاریخی، ملی و مذهبی ما را به رخ دنیا بکشیم تا این عوامل زمینه‌ساز جذب گردشگر شود.

او تصریح کرد: نیاز است تا این قبیل آثار شاخص تاریخی استان با کنشگری دولت، مجلس و قوه قضاییه و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به‌صورت شایسته مورد توجه قرار گیرد و ضمن احیا و سامان‌دهی آن زیرساخت‌های مورد نیاز برای دسترسی مناسب گردشگران داخلی و خارجی به آن را فراهم‌ کنیم.

انتهای پیام/

 

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14010926118787

برچسب‌ها