برگزاری جشنواره یلدایی صنایع‌دستی قزوین

در آستانه فرا رسیدن شب یلدا، جشنواره یلدایی صنایع‌دستی و مشاغل خانگی صبح امروز با حضور سیدمیثم حصاری معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی، نادر محمدی معاون گردشگری استان، فرهاد دلزنده رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قزوین، محبوبه منفرد رئیس جامعه حرفه‌ای فعالان صنایع‌دستی و جمعی از کارشناسان و هنرمندان این حوزه در بازارچه صنایع‌دستی ایراندخت واقع در عمارت تاریخی داعی افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین سیدمیثم حصاری روز شنبه 26 آذر 1401 در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره یلدایی بانوان هنرمند بازارچه صنایع‌دستی ایراندخت که بانو سکینه اسدی مدرس و هنرمند فعال رشته گلیم‌بافی استان مدیریت آن را بر عهده دارد،  به‌مناسبت گرامیداشت شب یلدا و با هدف حمایت از هنرمندان این بازارچه برگزار شده است.

معاون صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: در این جشنواره آثار و محصولات تولیدی هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی اعم از گلیم، چادرشب‌بافی، سفال و سرامیک، نقاشی پشت‌شیشه، زیورآلات سنتی، رودوزی‌های الحاقی، چرم دست‌دوز و... به‌نمایش درآمده و تا تاریخ 30 آذرماه از ساعت 9 صبح الی 19 میزبان بازدیدکنندگان است.

\"\"

حصاری از برگزاری هم‌زمان نمایشگاه یلدایی صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در مجموعه سعدالسلطنه خبر داد و ادامه داد: این نمایشگاه نیز ویژه شب یلدا در سرای بهشتیان سعدالسلطنه درحال برگزاری است و تا تاریخ 29 آذرماه از ساعت 15 الی 21 برای بازدید عموم دایر است.

او همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها و جشن‌های یلدایی در شهرستان‌های تابعه افزود: به مناسبت شب یلدا نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان تاکستان، جشنواره اقوام ایرانی در شهرستان آبیک و جشن یلدا در شهرستان آوج نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010926492144

برچسب‌ها