خانه خلاق صنایع‌دستی در تربت حیدریه خراسان رضوی افتتاح شد

خانه خلاق صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در تربت حیدریه افتتاح شد.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه جمعه 25 آذر ماه 1401 خانه خلاق صنایع‌دستی با حضور مریم جلالی و سعید اوحدی معاونان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه درباره این خانه خلاق صنایع‌دستی گفت: این مرکز صنایع‌دستی در سالی که به‌نام دانش‌بنیان و اشتغال نامگذاری شده، با هدف نوآوری و خلاقیت در رشته‌های شاخص صنایع‌دستی شهرستان ایجاد شده است.

علی محمدی افزود: در این مرکز قابلیت آموزش، تولید و عرضه صنایع‌دستی برای رشته‌های صنایع‌دستی شامل نمدمالی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، زیورآلات‌سنتی، سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، ابریشم‌بافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، منبت و خراطی چوب و ... مهیا شده است.

او تصریح کرد: این مرکز با 10 کارگاه صنایع‌دستی توانسته اشتغال بیش از 16 هنرمند صنایع‌دستی را فراهم کند که با خلاقیت و نوآوری سعی در احیای رشته‌های صنایع‌دستی منسوخ شده و ترویج رشته‌های سنتی منطقه دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092677069

برچسب‌ها