اعلام آمادگی اوقاف کرمان برای مرمت بناهای تاریخی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: اوقاف برای مرمت بناهایی که تحت تملک این دستگاه بوده اعلام آمادگی کرده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی یکشنبه 27 آذرماه 1401 اظهار کرد: در نظر داریم چند واحد صنفی در بافت تاریخی شهر کرمان که مالکیت اوقافی دارد را به هنرمندان صنایع‌دستی واگذار کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: پس از مرمت و بازسازی موفق عمارت کاروانسرای وکیل، گروه اقتصادی توانمندی وارد کرمان شده و مشغول بررسی کاورانسراهای این استان برای مرمت هستند و در نظر داریم کاروانسرای جر کرمان نیز برای مرمت و احیا به سرمایه‌گذار بخش خصوصی که توان بالایی داشته باشد، واگذار کنیم.

او تاکید کرد: اجرای پروژه‌های موقوفی مانند احیای باغ موزه وزیری و حمام ابراهیم‌خان این انگیزه را برای سایر سرمایه‌گذارن بخش خصوصی ایجاد کرده است.

فعالی خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی تسهیلات با شرایط بسیار خوبی در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار می‌دهد تا بتوانند به حفظ و احیای بناهای تاریخی استان کرمان کمک کنند و از منافع آن نیز بهره ببرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010927459233

برچسب‌ها