چهارمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان برگزار شد

سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان گفت: جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی زنجان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برگزار شد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان روز یکشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ گفت: این جشنواره با شرکت ۱۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه دولتی زنجان و با پخت ۵۰ نوع غذای سنتی برگزار شد که از مهم‌ترین اهداف این جشنواره ایجاد شور و نشاط بین دانشجویان و معرفی آداب و سنت‌های محلی و منطقه‌ای و ترویج غذاهای بومی و محلی توسط نسل جوان بود تا افراد را دوباره به پخت غذاهای سنتی و قدیمی سوق دهد.

سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان بیان کرد: طبق اعلام آیین‌نامه این جشنواره، شرکت‌کنندگان باید صرفاً دانشجوی دانشگاه زنجان بودند و هر شرکت‌کننده با حداکثر ۳ نوع غذا در این جشنواره حضور داشت که تمام غذاهای طبخ شده بومی و محلی بودند.

آبیان اضافه کرد: به نفرات اول تا سوم به ترتیب کارت هدیه ۳۰ میلیون ریالی، ۲۰ میلیون ریالی و ۱۰ میلیون ریالی و به ۷ برگزیده دیگر کارت هدیه ۳ میلیون ریالی اهدا شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010927931723

برچسب‌ها