تاکید استاندار گلستان بر تعیین تکلیف بافت تاریخی گرگان

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت حوزه میراث‌فرهنگی گفت: باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف بافت تاریخی گرگان بین دو دستگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری گرگان صورت پذیرد و گزارش بررسی‌های لازم به دبیرخانه ارائه شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی‌محمد زنگانه روز شنبه 26 آذرماه 1401 در جلسه کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری استان در سال ۱۴۰۱ گفت: مردم در بافت تاریخی گرگان بلاتکلیف هستند و باید هرچه سریع‌تر مشاور اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری شهرداری انجام شود، طرح آماده‌شده را به دبیرخانه ارائه دهند تا هر چه سریع‌تر وارد فاز عملیاتی و اجرایی طرح شویم.

استاندار گلستان تصریح کرد: در کمیسیون ماده ۵ باید ضمن آسیب‌شناسی، راهکارهای اقدامات مستقل این کمیسیون تعیین شود و نظارت لازم بر موضوعات مرتبط با این اثر تاریخی صورت پذیرد.

او گفت: باید شکل تصمیم‌گیری‌های ما اقدامات پیشگیرانه باشد و درعین‌حال اقدامات نظارتی را تقویت کنیم و موارد ترک فعل را طی مکاتباتی به دادستانی اعلام کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092811893

برچسب‌ها