بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از موزه میراث روستایی گیلان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 27 آذرماه طی بازدید از موزه میراث روستایی گیلان اعلام کرد، من به عنوان یک ایرانی به داشتن چنین مجموعه‌ای افتخار می‌کنم.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 27 آذر ماه از موزه میراث روستایی گیلان بازدید کرد.

او در جریان این بازدید گفت: کاری که در این منطقه صورت گرفته است یقینا در ایران بی‌نظیر است و شاید در بسیاری از کشورهای دنیا نیز بی‌نظیر باشد و هرچه از قدمت تاریخ بگذرد ارزش این مجموعه‌ها بیشتر هویدا خواهد شد.

مصری افزود: گردآوری، حفظ و نگهداری سازه‌های سنتی که با دانش بومی مردم منطقه همراه است بسیار کار ارزشمندی است و نسل‌های آینده باید به چنین پیشینه‌ای در استان گیلان افتخار کند.

مصری  ادامه داد: این مجموعه بسیار ارزشمند، سازه‌ها را با همان شکل اولیه خودش نگهداری می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از دست‌اندرکاران مجموعه موزه میراث روستایی برای تفکری که پشت این مجموعه وجود داشته، تقدیر و تشکر کرد.

مصری به ضرورت توجه مجلس به حفظ و نگهدای مجموعه موزه میراث روستایی اشاره کرد و گفت: در مجلس تلاش  می‌کنیم که برای حفظ و نگهداری این مجموعه بتوانیم اعتبارات بیشتری بگیریم تا موجبات توسعه و رونق آن فراهم شود.

در این بازدید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، حجه الاسلام والمسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری استان، فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از مسئولان و مدیران قضایی استانی و کشوری نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010929709819

برچسب‌ها