18 اقامتگاه بوم‌گردی خوزستان در آستانه صدور مجوز قرار دارد

معاون گردشگری خوزستان گفت: در سه سال اخیر برای هشت اقامتگاه بوم‌گردی پروانه بهره‌برداری صادر کرده‌ایم و 18 مورد نیز در آستانه صدور مجوز قرار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حوزستان، پیمان نبهانی 30 آذرماه 1401 با اشاره به جایگاه صنعت بوم‌گردی استان در کشور با بیان این‌که خوزستان از این حیث رتبه خوبی در کشور طی سالیان اخیر نداشته است، گفت: تا سال 1398 فقط یک اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان وجود داشت، با وجود این، در سه سال اخیر، هشت پروانه بهره‌برداری و 18 موافقت اصولی در زمینه احداث این اقامتگاه‌ها به ارزش 60 میلیارد تومان صادر کردیم که امیدواریم با فرهنگ‌سازی بیشتر شاهد افزایش تعداد متقاضیان در این حوزه باشیم.

معاون گردشگری خوزستان در پاسخ به این سؤال که چرا باوجود ظرفیت‌های بسیار و غنی به لحاظ تاریخی، آبی و صنعتی در خوزستان اما صنعت بوم‌گردی در استان‌های دیگر مثل فارس و اصفهان بیشتر گسترش پیدا کرده است، عنوان کرد: استان خوزستان تا چندین سال گذشته به عنوان یک استان گردشگرپذیر مطرح نبوده و باوجود نفت، بنادر و کشتیرانی، پتروشیمی و کشاورزی صنعت گردشگری در اولویت این استان نبوده است، با این حال، در سالیان اخیر صنعت گردشگری نیز به یکی از اولویت‌های استان تبدیل شده است.

او افزود: الزاماتی برای صدور مجوز برای خانه‌های بوم‌گردی وجود دارد که بعضاً مانع صدور مجوز برای متقاضیان است، اما با پیگیری‌هایی که در سطح وزارتی انجام شده است، سعی کردیم این اقدامات را تسهیل کنیم و این تسهیل منجر به این شده که طی سالیان اخیر برای هشت اقامتگاه بوم‌گردی پروانه بهره‌برداری صادر کنیم و 18 مورد را نیز در آستانه صدور مجوز قرار دارد. امیدواریم با درخواست‌هایی که از شهرستان‌ها به ما می‌رسد این تعداد را بتوانیم افزایش دهیم.

نبهانی درخصوص ارائه تسهیلات به متقاضیان احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی خوزستان گفت: در سال 1400 تسهیلات بسیار خوبی به متقاضیان ارائه کردیم. امسال نیز هم از محل بند الف تبصره 18و بند 16 به همه متقاضیانی که الزامات آیین‌نامه‌ای را رعایت کرده باشند و ظرفیت لازم را داشته باشند، تسهیلات پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010930478223

برچسب‌ها