حمایت ویژه از طرح‌های جامع طبیعت‌گردی در پارک ملی گلستان

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت محیط‌زیست و طبیعت منحصربه‌فرد استان گلستان اظهار کرد: از طرح‌های جامع طبیعت‌گردی که در چهار زون ویژه طراحی‌شده، حمایت ویژه می‌کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی‌محمد زنگانه چهارشنبه 30 آذرماه 1401 در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص پارک ملی گلستان (ذخیره‌گاه زیست‌کره) تصریح کرد: خوشبختانه مجموعه اقدامات و برنامه‌های انجام‌ شده در سطح پارک ملی گلستان منجر به افزایش دو برابری گونه‌ها شده است و این اقدام ارزشمند شایسته قدردانی از مدیریت اجرایی، محیط‌بانان و تلاشگران این عرصه است.

استاندار گلستان با اشاره به این‌که بیش از 2هزار و 600 حادثه در مسیر عبوری از پارک ملی گلستان ضرورت توجه به مسیر جایگزین را نمایان می‌کند، خاطرنشان کرد: جاده جایگزین مسیر میان‌گذر مورد حمایت و همکاری ویژه استان گلستان قرار دارد و امیدواریم با تعامل وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط‌زیست و محیط‌زیست استان‌های خراسان شمالی و گلستان بتوانیم این اقدام را به‌عنوان یک پروژه اولویت‌دار در مصوبات دور دوم سفرهای رئیس جمهوری قرار دهیم.

او اقدامات حفاظت مشارکتی را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: از تمامی پروژه‌هایی که منجر به حفظ محیط‌زیست و پارک ملی گلستان می‌شود، حمایت می‌کنیم.

زنگانه یادآور شد: در شورای راهبری پارک ملی گلستان (ذخیره‌گاه زیست‌کره) که چندی پیش با حضور علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و مدیران حاضر از استان‌های خراسان شمالی و سمنان برگزار شد، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از حمایت همه‌جانبه این سازمان در مسیر طرح‌ها و پروژه‌های تعریف‌شده در این ذخیره‌گاه ارزشمند خبر داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401100111817

برچسب‌ها