تاسیسات گردشگری خراسان رضوی خطر گاز گرفتگی را جدی بگیرند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همزمان با کاهش دما و افزایش استفاده از وسایل گاز سوز نسبت به خطر گاز گرفتگی در تاسیسات گردشگری به مدیران واحدها هشدار داد و گفت: در راستای پیشگیری از گازگرفتی زائران و مسافران ، مدیران تاسیسات گردشگری خراسان رضوی خطر گاز گرفتگی را جدی بگیرند.

 به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی امروز پنجشنبه اول دی‌ماه 1401 با اعلام این خبر افزود: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، طی چند روز آینده دمای هوا در استان کاهش خواهد یافت که موجب افزایش مصرف وسایل گازسوز در تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: استان خراسان رضوی تعداد 258 هتل، 304 هتل‌آپارتمان، 393 مهمانپذیر، 737 خانه‌مسافر و 147 اقامتگاه بوم‌گردی با 130هزار و 170 تخت برای اقامت زائران و گردشگران دارد و سالانه بیش از 30 میلیون گردشگر به این استان سفر می‌کنند.

موسوی خطاب به مدیران تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، خانه‌مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی با بیان این‌که در راستای پیشگیری از گاز گرفتگی و مسمومیت‌های ناشی از آن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز را رعایت کنند تا مسافران با مشکلی مواجه نشوند، تصریح کرد: با توجه به این که راه‌اندازی و استفاده غیر استاندارد و غیز امین از وسایل گرمایشی موجب می‌شود که این وسایل برای مسافران خطرساز باشد، توصیه می‌شود وسایل گرمایشی توسط افراد متخصص راه‌اندازی و از بی‌خطر بودن آن برای مسافران مطمئن شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد: مسئولیت عدم اجرا و نظارت بر اجرای عهده مدیران واحدهای اقامتی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011001770816

برچسب‌ها