صدور بیش از ۲هزار گواهی آموزش صنایع‌دستی در یزد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد گفت: در ۹ ماهه گذشته سال جاری بیش از ۲هزار نفر رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در استان یزد را آموزش‌ دیده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد،  عبدالمجید عربی روز شنبه 3 دی ماه گفت: طی ۹ ماه گذشته از سال جاری 173 دوره در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در استان یزد برگزار شد که در این دوره‌ها 2062 نفر هنرجوی علاقه‌مند آموزش دیدند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد بابیان اینکه این دوره‌ها باهدف حفظ و احیای هنرهای اصیل و بومی استان، کمک به اشتغال خانگی و اقتصاد خانواده و حمایت از تولید و اشتغال پایدار برگزار شده، ادامه داد: هنرجویان در رشته‌های گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، زیورآلات سنتی، زیلوبافی، معرق چوب، منبت چوب، رودوزی‌های سنتی، سفالگری و….. آموزش دیده و موفق شدند گواهی مهارت آموزش‌های عمومی (کوتاه‌مدت) در زمینه رشته‌های صنایع‌دستی را دریافت کنند.

عربی در خصوص اهمیت توجه به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و حمایت از آن تصریح کرد: صنایع‌دستی نماد هنر، فرهنگ و صنعت هر کشوری است و توسعه آن می‌تواند به تحقق هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی کمک کند، چراکه مردمی بودن، دانش‌محور بودن و درون‌زا بودن از جمله خصوصیات اقتصاد مقاومتی است که در صنایع‌دستی به خوبی مشهود است، نقش و اهمیت صنایع‌دستی به عنوان هنری مقدس، صنعتی مستقل، بومی و اصیل با جنبه های قوی کاربری از جهات هنری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی بر همگان آشکار است.

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011003104626

برچسب‌ها