برگزاری دوره سوم آموزش صنايع‌دستى در زاهدان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان گفت: دوره سوم آموزش رشته‌هاى مختلف صنايع‌دستى از ۱۵ آذرماه امسال در مركز آموزش صنايع‌دستى زاهدان شروع شده و تا نيمه اسفندماه ادامه خواهد داشت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، سیدمحمدرضا واعظی‌مقدم امروز ۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: دوره سوم آموزش رشته‌هاى مختلف صنايع‌دستى با هدف مهارت‌آموزى و ايجاد شرايط اشتغال پايدار از ۱۵ آذرماه امسال در مركز آموزش صنايع‌دستى زاهدان شروع شده و تا نيمه اسفندماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان افزود: در اين دوره هنرجويان مهارت‌هاى لازم را در رشته‌هاى سوزن‌دوزى، سكه‌دوزى، پته‌دوزى، گليم‌بافى، دوخت البسه محلى، سفالگرى پيشرفته، تراش سنگ و معرق فرا خواهند گرفت.

او ادامه داد: پس از قبولى در آزمون پايان دوره به هنرآموزان گواهينامه مهارت اعطا مى‌شود و در صورت درخواست براى دريافت تسهيلات به اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعى معرفى خواهند شد.

واعظی‌مقدم خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاكنون تعداد ٢٩٧ فقره گواهينامه مهارتى در رشته‌هاى مختلف صنايع‌دستى از سوى اداره ميراث‌فرهنگى، گردشگرى و صنايع‌دستى زاهدان صادر شده كه از اين ميان تعداد ٩٠ نفر براى برخوردارى از تسهيلات مشاغل خانگى مستقل و ١٥ نفر پشتيبان به اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعى معرفى شده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011003309126

برچسب‌ها