دومین مجوز فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان صادر شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با صدور مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌دستی در شهرستان سمنان، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی سمنان به دو باب افزایش یافت.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور روز شنبه 3 دی‌ماه 1401 افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌‌دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، مجوز فعالیت این فروشگاه‌ در سمنان صادر شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مجوز‌ این فروشگاه‌ در شهر سمنان صادرشده و بر این اساس تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به شش باب رسید.

سلطانی‌پور افزود: تمامی فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی مختلف استان می‌توانند با مراجعه به حوزه معاونت صنایع‌‌دستی و هنر‌ها‌ی ‌سنتی با ارائه مدارک لازم از این امتیاز بهره‌مند شده و با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی، مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی شوند.

او گفت: پیش‌ازاین مجوز فعالیت پنج فروشگاه صنایع‌دستی در شهرستان‌های شاهرود و سمنان صادرشده و بیش از 9 فروشگاه نیز مراحل دریافت مجوز را طی می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011003863547

برچسب‌ها