تهیه و ارسال 15 اثر ناملموس کهگیلویه و بویراحمد برای ثبت در فهرست آثار ملی

معاون میراث‌فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از تهیه و ارسال پرونده ۱۵ اثر از میراث معنوی و طبیعی مردم استان شامل غذاهای محلی، صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی و فنون ابراز سنتی برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، رحیم دادی نژاد امروز یکشنبه چهارم دی‌ماه 1401 اظهار کرد: پرونده هفت اثر طبیعی و هشت اثر میراث معنوی در کهگیلویه و بویراحمد برای تائید در شورای ثبت به وزارت میراث‌فرهنگی ارسال شده است.

معاون میراث‌فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این میراث معنوی و طبیعی قرار است بر اساس برنامه‌ریزی پس از بررسی در شورای ثبت ملی آثار معنوی کشور که زمستان امسال برگزار می‌شود در فهرست آثار ملی ثبت شود.

دادی نژاد بیان کرد: درختان کهن‌سال، دست بافته‌هایی مانند گلیم سوزنی، گلیم فرش، نمد، فن تولید کلاه سنتی استان و نوعی حلوا به نام زیره تو از جمله آثاری است که پرونده آنان به‌منظور ثبت در فهرست آثار ملی تشکیل‌شده است.

او عنوان کرد: ثبت ملی گرفتن اعتبار برای مرمت و تعیین حریم پیشگیری از تعرض سودجویان از جمله برنامه‌های میراث‌فرهنگی برای صیانت از بناهای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011004400176

برچسب‌ها