۷۵۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی خراسان شمالی

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۷۵۰ مورد بازرسی در حوزه کارگاه‌های صنایع‌دستی استان انجام شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، پروانه کلاته روز دوشنبه ۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری ۷۵ مورد بازدید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی کارگاه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در سطح استان صورت‌ گرفته است.

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: در این بازه زمانی ۳۱۰ مجوز صنایع‌دستی در بخش‌های پروانه تولید انفرادی، کارت شناسایی و پروانه تولید کارگاهی صادر و تمدید شده است.

او با بیان به اینکه نزدیک به ۱۸هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در استان شناسایی‌شده که همگی دارای مجوز صنایع‌دستی هستند، افزود: بیشتر این صنعتگران در رشته‌های دست‌بافته‌های داری، نساجی سنتی، صنایع چرمی، صنایع چوب، رودوزی سنتی و... فعالیت دارند.

کلاته با اشاره به پرداخت تسهیلات صنایع‌دستی تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون در دو بخش تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران پرداخت شده است.

او گفت: در 9 ماهه سال جاری ۸۵۰ نفر در رشته‌های گلیم‌بافی، پارچه‌بافی و معرق آموزش‌ دیده‌اند.

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: در این بازه زمان خراسان شمالی در بیش از ۱۹ نمایشگاه سراسری و چهار نمایشگاه بین‌المللی در رشته زیورآلات، چاپ باتیک و سوزن‌دوزی حضور داشته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401100586610

برچسب‌ها