آیین سنتی فاطمی شفت با پخت ۳۰۰ دیگ آش نذری برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با همت هیات متوسلام فاطمه الزهرا شهرستان شفت و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان مراسم آیینی پخت آش نذری امسال برای هفتمین سال متوالی و به تعداد ۳۱۳ عدد تیان آش برگزار کرد.

به‌گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی  سه‌شنبه 06 دی ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: مراسم پخت آش حضرت فاطمه الزهرا از دیرباز در شهرستان شفت با رسم و رسومات خاصی رایج است و امسال با  شور و اشتیاق و تعداد بیشتری  این مراسم برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: گرچه با گذشت زمان برخی آداب و رسوم ها کم رنگ می‌شود اما مراسم‌های مذهبی با آیین‌ها و رسومات خاص خود نمود عینی بیشتر داشته و حفظ این آیین‌ها سبب یکدلی و همراهی اجتماعی می‌شود.

او افزود: شناساندن، اجرا و حفظ آیین‌‌های مذهبی به عنوان یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی است. ضیافت فاطمی به عنوان یک مراسم پایدار مذهبی در شهرستان شفت، نمود واقعی ارزش‌های اعتقادی  در راستای حفظ و زنده نگهداشتن ایام فاطمیه است که هر سال باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

 مراسم آیینی پخت آش نذری حضرت فاطمه زهرا (س) - ضیافت فاطمی در شهرستان شفت با شماره ثبت ۲۶۷۵ مورخ 17 اسفند 1400 در فهرست آثار ناملموس کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011007709508

برچسب‌ها