همکاری‌های فی‌مابین میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی و منطقه آزاد ماکو افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حوزه‌های تخصصی این اداره‌کل زمینه‌های مشترک همکاری زیادی با سازمان‌ منطقه آزاد ماکو وجود دارد و در این راستا همکاری‌های فی‌مابین بیشتر می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری ۸ دی ۱۴۰۱ در جلسه با بهنام امیریان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت اقامتی استان اظهار کرد: ۹۰ درصد ظرفیت اقامتی استان در ارومیه است که برای افزایش ظرفیت اقامتی در سایر شهرستان‌ها نیز باید از سرمایه‌گذاری در این حوزه کرد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با توجه به ظرفیت سازمان منطقه آزاد ماکو، می‌توان برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش ظرفیت‌های اقامتی در شمال استان برنامه‌ریزی کرد. 

او ادامه داد: وجود منطقه آزاد ماکو یک ظرفیت بزرگ برای آذربایجان غربی است که متاسفانه آنگونه که باید و شاید در سال‌های گذشته معرفی و شناخته نشده و بنابراین این ظرفیت‌ها مغفول مانده است. 

صفری تصریح کرد: افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان و تهیه پکیج گردشگری چند روزه از جمله اولویت‌های این اداره‌کل در راستای توسعه گردشگری است. 

خط راه‌آهن تبریز به ماکو وصل می‌شود 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این جلسه اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور بوده و شامل سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت با ۲۲۰هزار نفر جمعیت است. 

بهنام امیریان با اشاره به اینکه توجه به موضوع گردشگری یکی از اولویت‌های مهم سازمان منطقه آزاد ماکو است، افزود: برای این منظور افزایش همکاری‌ها با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای معرفی ظرفیت‌های منطقه، افزایش تعداد پروزهای منطقه آزاد ماکو از دو نوبت در هفته به پنج نوبت و انجام تورهای ترکیبی گردشگری از جمله برنامه‌ها هستند. 

او گفت: همچنین در آینده خط راه‌آهن تبریز به ماکو وصل می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری داشته باشد. 

امیریان تصریح کرد: احیای قلعه قبان ماکو، ساماندهی کاخ سردار ماکو و احیای بناهای پردیسان ماکو از جمله اولویت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو بوده و در این راستا آماده همکاری با اداره‌کل میراق‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هستیم. 

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/

کد خبر 14011008378966

برچسب‌ها