گردشگری روستایی در کهگیلویه و بویراحمد توسعه می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای هدف این استان خبر داد.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور امروز 17 دی‌ماه 1401 اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌منظور ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و معرفی جاذبه‌های مستعد ثروت‌آفرینی در روستاها از راهبردهای دولت سیزدهم در حوزه گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت مصمم است تا با پرداخت وام‌های ارزان‌قیمت برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی افزون بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به افزایش درآمد اهالی مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد کمک شود.

طالبی‌پور با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم برای مهمانان و هم برای جوامع محلی فواید زیادی دارند، اضافه کرد: پولی که گردشگر با خود به منطقه می‌آورد به بهبود معیشت روستانشینان منجر می‌شود.

او تأکید کرد: اهالی روستاها می‌توانند با دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و مرمت خانه قدیمی خود به صورتی که سبک و سیاق سنتی آن حفظ شود از این طریق ثروت آفرینی کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم‌اکنون حدود به ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که سرمایه‌گذاران آنان به دلیل استقبال گردشگران درآمد خوبی در این مراکز کسب می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011017400537

برچسب‌ها