پدافند غیرعامل اصل مهمی در بخش‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پدافند غیرعامل را اصل مهم در بخش‌های مختلف این اداره‌کل دانست.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز شنبه 17 دی‌ماه 1401 در جلسه کارگروه تخصصی، حقوقی و قضایی شورای پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدید و اقدامات خصمانه دشمن می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این اداره کل در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات اساسی شامل تجهیز و تقویت موزه‌های استان به سیستم‌های حفاظتی، راه‌اندازی سیستم پاسخگویی شبانه‌روزی یگان حفاظت برای دریافت گزارش‌های مردمی، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای اداری، سیستم اعلام حریق و ... اجرا کرده است.

کرم‌زاده افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل و مدیران تأسیسات گردشگری از دیگر اقدامات انجام‌شده برای اجرای پدافند غیرعامل بوده است.

او گفت: مرمت و بیمه مسئولیت بناهای تاریخی و همچنین به‌روزرسانی تابلوهای تبلیغاتی در اجرای پدافند غیرعامل تأثیرگذار است.

ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز در این جلسه بر اجرای دقیق اصول و الزامات پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف کارگروه تخصصی، حقوقی و قضایی شورای پدافند غیرعامل، نظارت بر اجرای اصول و الزامات این پدافند در دستگاه‌های اجرایی است.

کارخایی افزود: با توجه به اینکه حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مردمی محور و از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، اجرای اصول پدافند در این حوزه‌ها ضروری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: یکی دیگر از وظایف این کارگروه، شناسایی و ارائه راهکار برای عواملی است که حوزه‌های مختلف را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011017863310

برچسب‌ها